ورزش همگانی در استان همدان باید به طور گسترده تر ترویج یابد

استاندار همدان با بیان اینکه ورزش های همگانی در استان باید به طور گسترده تر ترویج شوند گفت: همکاری هیئت ورزش های روستایی در بازخوانی و احیای بازی های بومی و محلی مورد تأکید است.

خبرگزاری تسنیم از همدان، حمید ملانوری شمسی امروز در همایش پیاده روی خانوادگی در منطقه گردشگری عباس آباد، اظهار داشت: پیاده روی به عنوان یکی از ورزش های کم هزینه، می تواند فضایی شاداب و نشاط آور ایجاد کند همچنین پیاده روی و ورزش های همگانی، علاوه بر ترویج سلامت جسمانی، فرصت هایی برای برگزاری گردهمایی های خانوادگی و دوستانه فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری ورزش های همگانی در بهبود سلامت عمومی مورد تأکید است افزود: این نوع ورزش ها به عنوان راهی مقرون به صرفه و کارآمد برای افزایش نشاط در جامعه باید مورد توجه باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه ای به تقویت و توسعه ورزش های همگانی داشته باشند عنوان کرد: ترویج ورزش های همگانی نه تنها عامل نشاط و سرگرمی است، بلکه سلامت جسم و روح را نیز تضمین می کند.

ملانوری بیان کرد: باید توجه داشت که این ورزش به همه گروه های سنی و تمام اقشار جامعه تعلق دارد؛ از کودکان تا سالمندان، زن و مرد و حتی افرادی که به طور معمول اهل ورزش نیستند، می توانند در آن شرکت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: گردهمایی های ورزشی، بستر مناسبی برای تقویت پیوندهای اجتماعی و ایجاد تعاملات مثبت اجتماعی هستند که در نهایت به تقویت انسجام اجتماعی کمک می کند.

استاندار همدان با بیان اینکه در شرایطی که سبک زندگی کم تحرک به یکی از مشکلات اصلی تبدیل شده، نیاز است که ورزش های همگانی به طور گسترده تر ترویج شوند تا جامعه ای سالم تر و پویا تر داشته باشیم.

ملانوری شمسی با اشاره به اینکه همکاری هیئت ورزش های روستایی در بازخوانی و احیای بازی های بومی و محلی مورد تأکید است گفت: بازی های بومی و محلی بخشی از فرهنگ اصیل و ارزشمند ما هستند و می توانند باعث ترویج همبستگی اجتماعی و زنده نگه داشتن میراث فرهنگی شوند.

این همایش به مناسبت هفته انتظامی و تربیت بدنی برگزار شد و خانواده های همدانی مسیر میدان قائم تا تپه گردشگری عباس آباد را پیاده روی کردند. نمایندگان مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرمانده انتظامی استان و جمع کثیری از مردم و مسئولین در این همایش پیاده روی شرکت داشتند.

انتهای پیام/

نظرات

captcha