سازمان ملل خواستار حفاظت از بیمارستان کمال عدوان در غزه شد

به گزارش ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: «بیمارستان کمال عدوان باید محافظت شود. این تنها بیمارستان با حداقل عملکرد است که مراقبت های ترومایی را در سراسر غزه شمالی ارائه می دهد.

به گزارش ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: «بیمارستان کمال عدوان باید محافظت شود. این تنها بیمارستان با حداقل عملکرد است که مراقبت های ترومایی را در سراسر غزه شمالی ارائه می دهد.»

فرحان حق ادامه داد که دسترسی به این بیمارستان «به دلیل خصومت ها در مجاورت آن امکان پذیر نیست.»

با ادامه محاصره این بیمارستان توسط رژیم اشغالگر قدس، معاون سخنگوی سازمان ملل نگرانی «عمیق» سازمان ملل در مورد حمله ارتش این رژیم به آن تاکید کرد و گفت که باید استفاده ازاین بیمارستان در «اهداف نظامی و حمله به آن از سوی هر طرف درگیر» جلوگیری شود.

فرحان حق با اشاره به اینکه آژانس های سازمان ملل و شرکای آن مأموریتی را در بیمارستان کمال عدوان انجام دادند که به دلیل «تأخیر طولانی در ایست های بازرسی» تقریباً 20 ساعت طول کشید، گفت که کارمندان سازمان ملل نیز برای مدتی در یک ایست بازرسی اسرائیل نگهداری می شدند.

او تصریح کرد که این ماموریت 23 بیمار و تعدادی از کارکنان مراقبت های بهداشتی را از کمال عدوان به بیمارستان الشفاء منتقل و سوخت، دارو، خون و لوازم جراحی را ارائه کرد.

این سخنگوی سازمان ملل گفت که نیازهای بشردوستانه در شمال غزه «بسیار زیاد است».

فرحان حق با بیان اینکه با « با اکثر تلاش ها برای ارائه کمک های حیاتی همچنان مخالفت می شود» خاطرنشان کرد که مقامات رژیم اسرائیل امروز دوباره «اجازه تحویل مواد غذایی و آب ضروری به جبالیا را رد کردند».

او در خصوص کرانه باختری اشغالی نیز گفت: «بیش از 100 حادثه مرتبط با شهرک نشینان اسرائیلی منجر به تلفات و خسارات مالی در میان فلسطینی ها شده است».

معاون سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: «در ماه اکتبر، در مجموع، حدود 180 حادثه مربوط به شهرک نشینان و تقریبا 90 جامعه فلسطینی در سراسر کرانه باختری رخ داد که بیش از نیمی از این موارد مربوط به فصل برداشت زیتون بود.»

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) و در پی ناکامی در عملیات طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطینی به رهبری حماس، جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می دهد.

حملات رژیم اشغالگر قدس با حمایت های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت بیش از 42 هزار و 500 نفر منجر شده است و همچنین 99 هزار و 546 نفر مجروح شده اند.

نظرات

captcha