کشاورزی و خوراک دام باید در ایران خودکفا شود

امام جمعه یزد تأکید کرد کشاورزی و تولید خوراک دام باید به خودکفایی برسد تا وابستگی به واردات و تأثیر تحریم ها کاهش یابد.

خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی استان های مختلف کشور، خواستار تلاش بیشتر برای تحقق خودکفایی در تولیدات کشاورزی، به ویژه خوراک دام، شد و با اشاره به نقش حساس جهاد کشاورزی در تامین کالاهای اساسی مردم، بیان کرد: با توجه به تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، جهاد کشاورزی باید راه های جدیدی برای عبور از مشکلات و افزایش تولید داخلی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید در حوزه محصولات استراتژیک به دیگر کشورها وابسته باشیم افزود: توجه به کشاورزی در ایران کافی نبوده و لازم است بیش از صنعت به کشاورزی اهمیت داده شود.

ناصری تاکید کرد: استان ها نباید منتظر بخشنامه های مرکزی باشند و باید به دنبال راهکارهای خودکفایی محلی در تولیدات کشاورزی و دامی بروند.

امام جمعه یزد به وابستگی کشور به واردات خوراک دام اشاره کرد و اظهار داشت: با تخصیص بخشی از هزینه های صرف شده برای واردات خوراک دام به کشاورزان داخلی، می توانیم در این حوزه به خودکفایی برسیم و از تاثیرات تحریم ها کاسته شود.

وی ادامه داد: منابع و زمین های کشاورزی مناسب در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد و با برنامه ریزی و همت، ایران قادر خواهد بود تا نیازهای خوراک دام خود را بدون وابستگی به خارج تامین کند.

در این نشست، مسئولان جهاد کشاورزی استان های یزد، کرمان و خراسان رضوی نیز به بررسی چالش های مربوط به کشاورزی در استان های خود پرداختند و راهکارهایی برای افزایش تولیدات داخلی ارائه کردند. آیت الله ناصری همچنین از جهاد کشاورزی خواست تا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای بهبود کیفیت محصولات و خودکفایی در تولیدات استراتژیک کشاورزی استفاده کند.

انتهای پیام/781

نظرات

captcha