بهره برداری از مخازن جدید آب در مهریز تا یک ماه آینده

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: با تکمیل مخازن جدید آب در مهریز، بیش از 51 هزار نفر از ساکنین این شهرستان از آب پایدار بهره مند خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم از یزد، جلال علمدار پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه های آبرسانی شهرستان مهریز، از تکمیل پروژه های ساخت مخازن آب در شهرستان مهریز خبر داد و گفت: 25 هزار متر مکعب از مجموع 30 هزار متر مکعب ظرفیت این مخازن تاکنون احداث شده است.

وی ادامه داد: مخزن پنج هزار مترمکعبی بیدک در منطقه مزویر آباد با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر 29 میلیارد تومان در حال ساخت است و در یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد تصریح کرد: هدف از این پروژه ها، افزایش تاب آوری، تعدیل فشار آب و تأمین پایدار آب برای ساکنین مهریز است و با بهره برداری از این مخازن، بیش از 51 هزار نفر از جمعیت شهرستان مهریز به آب پایدار دسترسی پیدا خواهند کرد.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که یزد با چالش های جدی کمبود منابع آبی مواجه است و خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب زیرزمینی نیاز به مدیریت بهینه منابع و توسعه زیرساخت های آبرسانی را بیش از پیش برجسته کرده است.

پروژه هایی نظیر ساخت مخازن جدید نقش کلیدی در بهبود وضعیت تأمین آب و افزایش تاب آوری استان یزد در برابر کمبود منابع آبی دارند.

انتهای پیام/781

نظرات

captcha