اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل خلخالی در مراسم دومین رویداد فرصت های نواوری و فناوری کرمان موتور که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به تشریح اقدامات شرکت کرمان موتور درحوزه نوآوری های جدید پرداخت.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل خلخالی در مراسم دومین رویداد فرصت های نواوری و فناوری کرمان موتور که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به تشریح اقدامات شرکت کرمان موتور درحوزه نوآوری های جدید پرداخت.
وی افزود: در بخش R&D یا توسعه محصول، بیشترین ارزش افزوده را داریم و در قسمت پروداکشن که تولید محصول است، کمترین ارزش افزوده را داریم که بر همین اساس کشورهای توسعه یافته به این سمت رفته اند که پروداکشن را در سایر کشورها انجام می دهند.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور اضافه کرد: توسعه محصول که قسمت نرم موضوع است را در داخل کشور خودشان انجام می دهند و این موضوع توسط مدیران ارشد شرکت کرمان موتور شناخته شده، هدف گذاری شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری همگان در حوزه صنعت، اتفاقات خوبی رقم بخورد و به آن نقطه برسیم تا بتوانیم توسعه محصول را به زنجیره ارزش خودروسازی در شرکت کرمان موتور اضافه کنیم.
خلخالی با اشاره به اینکه در شرکت کرمان موتور ما سه تا پلتفرم اصلی را داریم، عنوان کرد: پلتفرم PS1 که اولین پلتفرم خودروی سواری محسوب می شود بر روی این پلتفرم سه محصول در سه کلاس مختلف وجود دارد.
وی یادآور شد: دو تا مگاپلتفرم خودروی سواری کوچک و متوسط KP1 و مگاپلتفرم KP2 که خودروی سواری بزرگ است را هدف قرار دادیم. هر کدام از این پلتفرم ها 15 سال قرار است کار کنند و محصولاتی که بر روی این پلتفرم ها عرضه می شوند، با عمر پنج سال در نظر گرفته شده اند.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور افزود: پلتفرم PS1 در سه تایپ بدنه سدان، هاچ بک و SUV عرضه خواهد شد و سه نوع پاراتین بنزینی، هیبریدی و فول الکتریک را روی این پلتفرم در نظر گرفته ایم و در دو نوع تیپ استاندارد و فول آپشن هم عرضه خواهد شد.
وی گفت: در پلتفرم KP1 ما چهار نوع بدنه سدان، هاچ بک، کوپه و SUV را داریم، پاورترینش دوباره بنزینی، هیبریدی و فول الکتریک است و به لحاظ آپشن هم استاندارد و فوق آپشن را داریم.
خلخالی بیان داشت: در پلتفرم KP2 ما سه نوع بدنه سدان، SUV و NPV را داریم؛ به لحاظ پاورترین، بنزینی، PHEV، EV و REV را مدنظر قرار دادیم و دو نوع سیستم تحرک خودرو که 4Vil drive و 2Vil drive هست یا همان ترکشن از جلو هست را در نظر گرفتیم که در دو نوع آپشن استاندارد و فوق آپشن هم ارائه خواهد شد.
وی گفت: به صورت segmentation بازار از نقطه نظر ابعادی و قیمتی، محصولات پلتفرم های ما، KP1، PS1 و KP2 در این اسکتین باند قابل مشاهده هستند.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتورعنوان کرد: به لحاظ زنجیره تامین، هدف سبد محصولات ما این است که 30 درصد زنجیره تامین، قطعات وارداتی باشند و 70 درصد داخلی سازی انجام شود.
وی اذعان داشت: در حال حاضر متوسط نزدیک به 40 درصد داخلی سازی داریم و در پلتفرم PS1 ما بر اساس آخرین دفترچه داخلی سازی، 68 درصد داخلی سازی داشته که این عدد دارد به بالای 70 درصد نزدیک می شود.
وی افزود: در سبد محصولاتمان به لحاظ محصولات داخلی و مونتاژی یا وارداتی، 80 درصد محصولاتمان هدف گذاری این است که محصول بومی و محصول ایرانی باشد و 20 درصد محصولات مونتاژی باشد.
خلخالی گفت: به لحاظ قوای محرکه، 10 درصد هدف محصولات برقی است و 30 درصد قوای محرکه هیبریدی و 60 درصد هم قوای محرکه بنزینی. این اهداف برای برنامه توسعه هفتم که تا پایان سال 1407 هست، در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور گفت: در بخش توسعه قوای محرکه بنزینی کم مصرف، کاهش مصرف سوخت 20 درصدی را هدف قرار دادیم، میزان ساخت داخل 70 درصد، تیراژ تولید سالیانه 250 هزار دستگاه و درصد سبد محصولات عمومی کرمان موتور 60 درصد است. وی اضافه کرد: قوای محرکه برقی، کاهش مصرف سوخت صددرصدی را شامل خواهد شد و 70 درصد ساخت داخل خواهیم داشت و تیراژ تولید سالیانه مان هم 25 هزار دستگاه است و درصد سبد محصولات بومی کرمان موتور هم 10 درصد را شامل خواهد شد.
خلخالی گفت: در مورد قوای محرکه هیبریدی، کاهش مصرف سوخت 35 درصدی را هدف قرار دادیم و میزان ساخت داخل 70 درصد، تیراژ تولید سالیانه 125 هزار دستگاه و درصد سبد محصولات بومی کرمان موتور 30 درصد خواهد بود.
وی افزود: به لحاظ وضعیت هر کدام از این پروژه هایی که عرض کردم، ما در پلتفرم PS1، محصول ایگل بنزینی را به صورت کامل توسعه دادیم و فرایند هولگیشن برای این محصول طی شده و آماده عرضه به بازار است، فرایند فروشش آغاز شده و اولین محصول ایرانی شرکت کرمان موتور هست که بر پایه پلتفرم PS1 عرضه می شود.
وی با بیان اینکه همزمان بر روی پلتفرم PS1، محصول PS12 را داشته که تحت عنوان شادو معرفی شد، بیان داشت: از نظر ساخت نمونه ها، تاکنون بالغ بر 75 درصد پیشرفت وجود داشته است.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور با تاکید بر اینکه خودروهای آزمایشی شرکت کرمان موتور در اسفندماه امسال وارد خط تولید انبوه می شوند، گفت: با فرض فرایندهای تست و هولوگیشن و فرایندهای مربوطه در شهریورماه سال آینده محصول PS12 برای ورود به بازار آماده و تجاری سازی آن انجام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: یک محصول برقی بر روی پلتفرم PS1 در حال حاضر عرضه و فرایندهای هولیگیشن آن در دست اقدام است و یک محصول کاملا فول الکتریک به شمار می رود.
خلخالی به بومی بودن این پلتفرم اشاره کرد و گفت: در بخش های مختلف با کمک شرکت های ایرانی فرایند کار در این حوزه توسعه یافته و این پلتفرم کاملا بومی به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه تسلط کامل بر روی تمام بخش های مختلف این پلتفرم وجود دارد، اظهار داشت: از حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری هم در توسعه این محصول بهره مند بودیم که این امر تاثیر مطلوبی بر کار داشته است.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور بیان داشت: همزمان برای پلتفرم PS1 یک محصول هیبرید نیز توسعه یافته که این محصول هم تحت عنوان خودروی ایگل هیبریدی تا 35 درصد کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت و از تکنولوژی DHD استفاده می کند و در حال حاضر 40 درصد این پروژه پیشرفت داشته و تا پایان سال آینده فرایند تجاری سازی آن محصول و ورود به بازارانجام خواهد شد.
وی ادامه داد: بر روی پلتفرم KP2 توسعه اولین محصول را شروع کردیم که محصول KP21 بوده و این یک محصول شاسی بلند است و در رِنج سواری بزرگ به صورت SUV و فرایندهای طراحی استایلش انجام شده، نمونه های گِلی اش در حال ساخت است و فرایند طراحی مهندسی اش هم در حال آغاز است.
خلخالی با اشاره به اینکه در بخش قوای محرکه بنزینی کم مصرف یک موتور 1500 سی سی داریم که 70 درصد داخلی سازی آن انجام شده و در حال حاضر با تعریف پروژه های فناورانه در حال ارتقای این موتور هستیم، گفت: مصرف سوخت آن به صورت قابل توجهی کاهش یافته و آلایندگی آن هم بر این اساس کاهش خواهد داشت.
وی عنوان کرد: در پایان برنامه توسعه هفتم یعنی سال 1407 به تولید 500 هزار دستگاه خودرو خواهیم رسید که بر اساس تقسیم بندی انجام شده حدود 20 درصد آن متعلق به محصولات CKD و الباقی کاملا محصولات ایرانی خواهد بود که روی پلتفرم های SP1، KP1 و KP2 در سه تیپ قوای محرکه برقی، هیبریدی و بنزینی کم مصرف عرضه خواهد شد.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور اذعان داشت: بر این اساس میزان ساخت داخل کرمان موتور به ۷۰ درصد میرسد و می توانیم در GDP ملی به اندازه نیم درصد با کمک شرکت کرمان موتور رشد داشته باشیم.
وی با اشاره به برنامه های شرکت کرمان موتور درباره زیست بوم توسعه فناوری صنعت خودرو گفت: این شرکت با مساعدت و همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری فرایندهای مختلفی را تعریف کرده تا بتوان در زیست بوم فناوری کشور نقش آفرینی داشته باشیم و بر همین اساس در بخش های مختلف می توانیم این کار را انجام دادیم.
خلخالی ادامه داد: یکی از مهمترین گام هایی که در زمینه زیست بوم توسعه فناوری صنعت خودرو برداشتیم، تشکیل صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر CVC بوده که فرایند آن در حال انجام است و با توجه به اهمیت موضوع و بر همین اساس از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و شرکت های فناور حمایت خواهیم کرد.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور با بیان اینکه برای توسعه فناوری هایی که مورد نیاز شرکت کرمان موتور است حمایت از محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان با TRL سطح پنج تا هشت هدف گذاری شده است، افزود: انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با دانشگاه ها موردنظر قرار گرفته است و تاسیس دفاتر فناوری در دانشگاه ها و پژوهشکده ها در دستور کار ماست و بر این اساس ما یک مرکز توسعه نرم افزار در دانشگاه شریف راه اندازی کردیم.
وی تصریح کرد: ما در حوزه توسعه نرم افزارهای خودرویی یک برنامه مشترکی را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف هدف گذاری کردیم که در این راستا یک مرکز توسعه نرم افزار در داخل دانشگاه شریف راه اندازی شده و امروز رسما افتتاحیه این مرکز هم محسوب می شود.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور خاطرنشان کرد: این مرکز تحت عنوان مرکز متا با کمک دانشگاه صنعتی شریف و شرکت کرمان موتور راه اندازی خواهد شد و تمامی نرم افزارهای مرتبط با خودرو در این مرکز هدف گذاری می شوند و توسعه شان انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش هایی که آینده یا حال حاضر صنعت خودرو را به خودش اختصاص می دهد، شبکه برق و الکترونیک و سیستم های کمک کننده است تاکید کرد: ما در این حوزه برای همکاری با شرکت های دانش بنیان، فناور و شرکت های تولیدی داخل کشور که بتوانند در حوزه سنسورها، کلاسترهای دیجیتال، هاچ بک اتوماتیک و تک تک یونیک کنترلرها، همچنین بحث های مربوط به IVI را بتوانند دنبال کنند و ساپورت کنند، اعلام همکاری کردیم.
خلخالی گفت: در قسمت شاسی و بدنه امروز کاهش وزن بدنه خودرو یکی از مسائل و موضوعات بسیار مهم در صنعت خودرو است و ما در این حوزه استفاده از آلومینیوم و تکنولوژی هایمرتبط با آلومینیوم در ساخت بدنه، مثل گیگاکستینگ و مگاکستینگ را هدف گذاری کردیم و باید به این سمت برویم که در تکنولوژی های بدنه استفاده شود.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور اظهار داشت: در قسمت سخت افزارهای خودرویی، بحث های مربوط به صندلی ها با کنترلدرهای مختلف و تجهیزات رفاهی که صندلی ها دارند مثل حرکت های برقی و سایر امکاناتی که دارند و ایربگ هایی که در بخش های مختلف خودرو استفاده می شوند ما آماده همکاری با نهادهای علمی و صنعتی هستیم.
وی تاکید کرد: کرمان موتور با تمام توان و تجهیزات از تعامل دانشگاه و بخش صنعت استقبال می کند از این رو رویداد امروز نمادعینی تحقق اهداف ما در حوزه تعامل با بخش علمی کشور است.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور گفت: این رویداد و برنامه می تواند در شناسایی افراد توانمند و نیز شرکت ها و ظرفیت های داخل کشور موثر بوده و کمک شایانی در ایجاد ارتباط و همراهی با صنایع خودرویی را به همراه دارد.
{{name}}
{{content}}