اعلام برترین برنامه های رادیو تلویزیونی آسیا/ 2 جایزه سهم صداوسیما

برترین های رادیو، تلویزیون و رسانه های دیجیتال در جوایز سالانه ABU (اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا ـ اقیانوسیه) طی مراسمی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، برگزیدگان جوایز ABU در جریان مراسمی که بیست و دوم اکتبر در استانبول برگزار شد، معرفی شدند.

به این ترتیب در شاخه رادیو اندونزی با چهار برنامه، چین با دو برنامه و بنگلادش و ویتنام نیز هرکدام با یک برنامه تجلیل شدند.

در شاخه تلویزیون نیز دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با برنامه کودک «پرواز خاطره ها» به نمایندگی از ایران برگزیده شد. همچنین در این شاخه ژاپن با چهار برنامه، ترکیه با دو برنامه و آلمان نیز با یک برنامه تقدیر شدند.

در شاخه رسانه های دیجیتال نیز برنامه ای از رسانه عمومی تایلند به عنوان برگزیده انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، سازمان صدا و سیما هم اعلام کرده است که این رسانه موفق به کسب جایزه ویژه مهندسی پخش اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا- اقیانوسیه (ABU) در سال2024 شده است. این جایزه به پیمان جبلی، تعلق گرفت و علیرضا شریفی، معاون توسعه و فناوری رسانه صداوسیما  این جایزه را دریافت کرد.

شصت و یکمین مجمع عمومیABU ، امسال از تاریخ 27 مهر تا 2 آبان 1403 (18 تا 23 اکتبر 2024) در شهر استانبول کشور ترکیه با شعار «پیوند هوش مصنوعی، پخش رسانه ای و جامعه» برگزار شد.

اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه با 280 عضو از 57 کشور جهان، یکی از بزرگ ترین و حرفه ای ترین اتحادیه های رسانه ای در سطح جهان است. این اتحادیه از سال 1964 فعالیت خود را آغاز کرده و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت های مشترک و رایزنی در حوزه های برنامه ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضاء، به منظور تقویت و توسعه رادیو و تلویزیون در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می کند. این اتحادیه با بیش از 3 میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف آسیایی و اقیانوسیه، به عنوان بزرگ ترین و گسترده ترین تشکل رادیو و تلویزیون در جهان شناخته می شود.

انتهای پیام

نظرات

captcha