قدردان خود باشیم + فیلم

بسیاری از ما نمی دانیم که داشتن یک دفترچه به نام «تشکر و قدردانی» چقدر می تواند احساس های خوبی را در ما ایجاد کند و باعث شود که ما داشته های خود را ببینیم و به خاطر آن از آدم های مهمی که در زندگی ما هستند و از خدایی که باعث پیشرفت ما در همه ابعاد زندگیمان می شود قدردانی کنیم.

تاب آوری یکی از مهم ترین مهارت هایی است که کودکان و نوجوانان باید آن را آموزش ببیند تا در زندگی روز مره از این مهارت استفاده کنند. «عزت نفس» نیز یکی از سرفصل های مهم و تأثیرگذار در تاب آوری است که ابتدا باید آن را بشناسیم و سپس با عواملی که سبب کاهش و افزایش عزت نفس می شود آشنا شویم تا بتوانیم مهارت تاب آوری را در خود تقویت کنیم.

خبرگزاری ایکنا بنابر رسالت رسانه ای خویش، در ادامه انتشار درس گفتارهای «مهارت تاب آوری» به موضوع «عزت نفس در نوجوانی» با تدریس لیلا افضلی، روانشناس حوزه کودک و نوجوان، پرداخته است. در نهمین بخش از این سلسله درس گفتارها موضوع «دفترچه تشکر و قدردانی » را می خوانیم و مشاهده می کنیم.

در این درس گفتار می خواهیم درباره یکی از راهکارهای مهم دیگری که باعث افزایش عزت نفس شما می شود صحبت کنیم که نام آن ایجاد و تهیه یک دفترچه به نام دفترچه تشکر و قدردانی است. بسیاری از ما نمی دانیم که داشتن یک دفترچه به نام دفترچه تشکر و قدردانی چقدر می تواند احساس های خوبی را در ما ایجاد کند و باعث شود که ما داشته های خود را ببینیم و به خاطر آن از آدم های مهمی که در زندگی ما هستند و از خدایی که باعث پیشرفت ما در همه ابعاد زندگیمان می شود قدردانی کنیم.

خیلی وقت ها ما نمی دانیم باید از چه کسانی تشکر کنیم و نمی دانیم در دفترچه قدردانی خود باید اسم چه کسانی را بنویسیم. با توجه به موضوعاتی که در عزت نفس با هم یاد گرفتیم، یکی از کسانی که باید حسابی قدردان آن باشیم و خیلی از آن تشکر کنیم خودمان هستیم چراکه این ما بودیم که این مسیر را برای خود باز کردیم و با انگیزه جلو رفتیم و توانستیم به خودمان کمک کنیم.

هیچ وقت این مهارت را یاد نگرفتیم که تنها کسی که باید از آن قدردانی کنیم بعد از خداوند، خودمان هستیم؛ چون اگر ما نبودیم نمی توانستیم این همه کار را انجام دهیم. اگر من حواسم به خودگویی های خودم نبود و نمی توانستم آنها را مدیریت کنم یا برای تعدیل آن خودگویی ها و تغییر آنها از افراد دیگر مثل روانشناس ها یا والدین کمک نمی گرفتم امروز نمی توانستم خودگویی های مثبت داشته باشم؛ پس باید حسابی قدردان خود باشم.

var player = videojs('player_389215_3581566',{ techOrder: [ "html5" , "flash"],poster:'',width:400,height:300}); videojs.addLanguage('en', {"No compatible source was found for this media.": "مشاهده ی ویدیو نیاز به پشتیبانی مرورگر از codec h264 یا نصب فلش پلیر دارد."}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3581566',{},function (data) {}); })); کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

می توانم از نویسندگان کتاب هایی که خواندم و از والدین و دوستانم قدردانی کنم. دفترچه قدردانی و نوشتن شبانه آن باعث می شود که با احساسات و هیجانات خیلی خوبی مواجه شوم که این احساسات خوب، باعث خواب خوب در من و شروع یک روز جدید پر انرژی برای من شود.

پس خیلی مراقب باشیم و حواسمان باشد که همیشه یک دفترچه کوچک بالای سر داشته باشیم و شب ها که می خواهیم بخوابیم از خدا، خودمان و همه عواملی که باعث رشدمان شده و کمک کرده که با خودمان مواجه شویم تشکر و قدردانی کنیم.

در درس گفتار بعدی قرار است درباره آخرین راهکاری می تواند عزت نفس به ما کمک کند با هم صحبت کنیم.

انتهای پیام

نظرات

captcha