قطع همکاری دانشگاه میلان ایتالیا با دانشگاه رژیم صهیونیستی

دانشگاه میلان ایتالیا در پی فشار دانشجویان و اساتید، همکاری خود را با یک دانشگاه واقع در سرزمین های اشغالی قطع کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، دانشگاه میلان ایتالیا که یکی از بزرگ ترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود به دنبال اعمال فشار دانشجویان و اساتید آن، همکاری خود با تنها دانشگاه خصوصی در سرزمین های اشغالی را قطع کرد.

بنا بر گزارش رسانه های ایتالیایی، دانشگاه دولتی میلان(UNIMI) در شمال این کشور عمل به توافقنامه های همکاری علمی خود با دانشگاه رایخمن در شهر هرتزلیا در شمال استان تل آویو، مرکز سرزمین های اشغالی را متوقف کرده است.

از سوی دیگر مطبوعات ایتالیایی امروز به نقل از انجمن جوانان فلسطینی و اتحادیه دانشجویان گزارش دادند که اقدام دانشگاه میلان در قطع همکاری با تنها دانشگاه خصوصی سزمین های اشغالی، در نتیجه فشارهای شدید دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در ماه های اخیر بوده است.

این در حالی است که دانشگاه میلان چند ماه پیش نیز روابط خود با دانشگاه اسرائیلی آریل که در یک شهرک صهیونیست نشین به همین نام در مرکز کرانه باختری رود اردن واقع شده را قطع کرده بود.

گفتنی است که دانشجویان دانشگاه دولتی میلان در فصل بهار گذشته و در اعتراض به همکاری آن با دانشگاه های رژیم صهیونیستی به دنبال تجاوز نظامی این رژیم به نوار غزه از هفتم اکتبر سال 2023 میلادی (15 مهر 1402) که تاکنون بیش از 42 هزار و 700 شهید، نزدیک به 100 هزار و 300 زخمی و دست کم 10 هزار مفقود بر جای گذاشته و باعث ویرانی گسترده و بروز قحطی مرگبار در مناطق مختلف این نوار تحت محاصره شده، در محوطه دانشگاه دست به تحصن زده بودند.

دانشجویان دانشگاه میلان در این اعتراضات، پرچم بزرگ فلسطین را بر ساختمان تاریخی این دانشگاه به اهتزاز درآوردند و در محوطه این دانشگاه چادر زدند.

آنها بر لزوم جلوگیری از عملیات زمینی ارتش اسرائیل علیه شهر رفح در جنوب نوار غزه تأکید و دولت کشورشان را به همدستی با اسرائیل در نسل کشی غزه متهم کردند.

دانشگاه های بولونیا، فدریکو دوم و اسپینزا رم نیز در ماه های گذشته شاهد تحصن دانشجویان در همبستگی با فلسطین بودند. معترضان همچنین خواستار توقف همکاری دانشگاهی با اسرائیل شدند.

انتهای پیام

نظرات

captcha