پدر شهید خان سعادتی: ملت مقاوم ایران همیشه در برابر دشمنان اسلام پیروز است

جمعی از خبرنگاران ایرنا همراه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور در منزل شهید جواد خان سعادتی در شهر قنوات قم با خانواده این شهید گرانقدر به گفت وگو پرداختند، در این دیدار حسین خان سعادتی پدر شهید با توجه به شرایط منطقه و تهدیدات دشمنان اسلام، بیان کرد: مردم ما همان روحیه دوران دفاع مقدس را دارند و با مقاومت دشمنان را شکست می دهند، آمریکا و اسرائیل غاصب هم در برابر ملت ما کاری از دستشان بر نمی آید.

جمعی از خبرنگاران ایرنا همراه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور در منزل شهید جواد خان سعادتی در شهر قنوات قم با خانواده این شهید گرانقدر به گفت وگو پرداختند، در این دیدار حسین خان سعادتی پدر شهید با توجه به شرایط منطقه و تهدیدات دشمنان اسلام، بیان کرد: مردم ما همان روحیه دوران دفاع مقدس را دارند و با مقاومت دشمنان را شکست می دهند، آمریکا و اسرائیل غاصب هم در برابر ملت ما کاری از دستشان بر نمی آید.

وی افزود: ملتی که شهادت دارد از چیزی نمی ترسد، مردم ما امروز هم اگر نیاز باشد پای دفاع از اسلام و انقلاب ایستاده اند و مانند دوران دفاع مقدس اجازه نمی دهند این نظام اسلامی که با خون هزاران شهید رشد یافته است، توسط دشمنان آسیب ببیند.

وی ادامه داد: ما خانواده شهدا برای این مردم که در تمامی صحنه ها حاضر هستند و از دین و کشور خود دفاع می کنند، دعا می کنیم و از خداوند متعال سعادت روزافزون ملت ایران را می خواهیم.

خان سعادتی در خصوص فرزند شهیدش گفت: جواد همیشه پای کار انقلاب بود و کمک به مردم را رها نمی کرد و به هر کاری که برای خدمت به اطرافیان بود، نه نمی گفت.

وی افزود: فرزند شهیدم با وجود این که بنایی می کرد، نمازهای خود را در مسجد می خواند، همیشه در حال فعالیت بود و کمتر می شد در خانه باشد.

وی ادامه داد: در زمان جنگ هم جواد در جبهه حضوری فعال داشت و برای انجام عملیات کربلای چهار 6 ماه بود که به مرخصی نیامد بود و به خاطر مسائل امنیتی نمی توانست از وضعیت خود به ما اطلاع دهد.

پدر شهید خان سعادتی گفت: پسرم در جریان انجام عملیات کربلای چهار به شهادت رسید اما پیکر او مفقود بود تا این که 40 روز بعد و با شهدای عملیات کربلای پنج بازگشت و در جوار امامزاده طیب و طاهر(ع) شهر قنوات به خاک سپرده شد.

فاطمه کاشی مادرشهید نیز در این دیدار گفت: پیکر پسرم 40 روز بعد از شهادت با تلاش همرزمانش که منطقه را می شناختند، پیدا شد و به دست ما رسید اما بدنش با وجود گذشت این مدت زمان بوی عطر می داد.

وی بیان کرد: جواد خیلی خوب و اهل انجام کارهای خیر بود، من به عنوان مادر خیلی دوستش داشتم اما چون می دیدم عاشق جبهه و شهادت است، او را همراهی کردم تا به هدفی که دنبال آن است برسد.

وی ادامه داد: من به داشتن چنین پسری که خون خود را برای اسلام و انقلاب فدا کرد افتخار می کنم، امیدوارم نام و یاد او و همه شهیدان همواره زنده و راهشان پر رهرو باشد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا از پیشکسوتان دفاع مقدس بیان کرد: امروز ایستادگی مردم ما در دوران دفاع مقدس، چراغ راه رزمندگان جبهه مقاومت است و با این روحیهه است که توانسته اند در برابر آمریکا و اسرائیل به جهاد بپردازند.

وی افزود: زنان ما نیز با درس گرفتن از مادران شهدا امروز در جبهه حمایت از مقاومت حضور پر رنگ دارند و ان شاء الله این مسیر مقدمه ظهور امام زمان (عج) باشد.

وی ادامه داد: وجود خانواده معظم شهدا نعمت بسیار بزرگی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده، باید قدر ایشان را بدانیم و با تمام توان برای خدمت به آنان پیش قدم باشیم.

جعفر مسلمی از پیشکسوتان رسانه استان نیز در این دیدار بیان کرد: حضور در منزل شهدا موجب افزایش روحیه و قوت قلب انسان است و ما به راهنمایی و دعای خیر پدران و مادران شهدا همواره نیاز داریم.

همچنین در این دیدار سرهنگ دوم پاسدار رضا سعادتمند گفت: خانواده معظم شهدا ستون های خیمه انقلاب اسلامی هستند و از خداوند متعال می خواهیم به ما توفیق خدمت به ایشان را عنایت کند.

وی افزود: امروز نیز جبهه مقاومت با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس، در برابر جنایت کاران عالم ایستاده که امیدواریم با دعای خانواده معظم شهدا شاهد پیروز نهایی رزمندگان اسلام در این نبرد باشیم.

گفتنی است شهید جواد خان سعادتی در سال 1347 در خانواده مذهبی در شهر قنوات استان قم به دنیا آمد و پس از مجاهدت های فراوان در سال 1365 و در جریان عملیات کربلای چهار در لباس غواصی به شهادت رسید.

شهر قنوات در بخش مرکزی شهرستان قم قرار گرفته و فاصله آن با شهر قم حدود 10 کیلومتر است، این شهر در سال 79 با ادغام روستاهای حاجی آباد لک ها، مرادآباد، والیجرد و حسن آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

استان قم بیش از 6 هزار و 90 شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ این استان همچنین 11 هزار و 361 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و 591 آزاده و بیش از 400 شهید مدافع حرم دارد.

نظرات

captcha