افتتاحیه هفتمین دوره توانمندسازی مربیان نوگلان حسینی در بهشهر برگزار شد

آیین افتتاحیه هفتمین دوره توانمندسازی مربیان نوگلان حسینی کشور با حضور مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی و به میزبانی استان مازندران، اول آبان ماه در اردوگاه کشوری شهید هاشمی نژاد عباس آباد شهرستان بهشهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، آیین افتتاحیه هفتمین دوره توانمندسازی مربیان نوگلان حسینی کشور با حضور سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلای مازندران و مصطفی خورسندی، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی کشور، به میزبانی استان مازندران، شب گذشته، یکم آبان ماه در اردوگاه کشوری شهید هاشمی نژاد عباس آباد شهرستان بهشهر برگزار شد. مصطفی خورسندی، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی کشور در این مراسم با بیان اینکه اگر مرثیه گویی و مداحی همواره بااخلاص باشد موجب رضایت خداوند و اهل بیت(ع) می شود، گفت: در روضه ها و مراسم مداحی باید هدف قیام امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است را برای مردم تبیین کنیم. مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی بیان کرد: مبلغان و مداحان باید در مجالس مختلف درس استقامت و بصیرت را به نسل امروز انتقال دهند و باید عالمانه و منطقی به شبهات نوجوانان و جوانان پاسخ دهند. خورسندی تأکید کرد: دشمنان نظام به دنبال خدشه دار کردن چهره اسلام هستند که باید مداحان و مسئولان هیئت های مذهبی با افزایش مطالعه و بینش خود به درستی مکتب اهل بیت(ع) را در جامعه معرفی کنند. همچنین مداحان باید نسبت به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و بیان مظلومیت مردم فلسطین و همچنین آرمان و اهداف شهدا اهتمام ویژه داشته باشند. وی به جایگاه و اهمیت مسئولیت آموزش نوگلان حسینی تأکید کرد و اظهار کرد: مربیان باید همت و تلاش خود را برای آشنایی نسل نو با ارزش های دینی و انسانی به کار ببندند. مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی با اشاره به حساسیت های دوران نوجوانی و جوانی و اهمیت سوق دادن این قشر به مسیر اهل بیتی(ع) گفت: تمرین و آموزش مستمر نوگلان حسینی باید مورد توجه مربیان باشد.

وی با اشاره به اهمیت الگوسازی برای نوجوانان بیان کرد: مربیان باید در کلاس های آموزشی علاوه بر بیان نکات مداحی و آموزش اشعار و سبک ها، آداب ستایشگری را به نوگلان حسینی بیاموزند.

یادآور می شود، این دوره توانمندسازی که از یکم آبان ماه به همت سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی کشور و سپاه کربلا برگزار شده است تا چهارم آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

نظرات

captcha