زیرساخت های لازم برای توسعه اماکن ورزشی فراهم شود

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با تأکید بر اینکه ظرفیت استان سمنان در حوزه ورزش بسیار بالاتر از شرایط فعلی است، گفت: تأمین زیرساخت های لازم برای ورزشکاران و توسعه اماکن ورزشی نقش مهمی در کاهش بزه ها و آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان، اول آبان ماه همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در دیدار با مدیرکل، معاونان و کارکنان ستادی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 253 شهید ورزشکار استان و تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند که هر کس در کار خودش با دیگران رِفق و مدارا کند، به آنچه می خواهد دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری ورزش باید در تمام رده های سنی مورد توجه قرار گیرد. تأمین زیرساخت های لازم برای ورزشکاران و توسعه اماکن ورزشی نقش مهمی در کاهش بزه ها و آسیب های اجتماعی دارد.

امام جمعه سمنان بیان کرد: از آنجا که ورزش سبب پویایی و نشاط روح و روان انسان می شود، بر سایر رشته ها نیز تأثیر می گذارد، بنابراین می بینیم افرادی که در کنار شغل و حرفه خود به ورزش نیز توجه می کنند، افرادی بانشاط و موفق هستند.

مطیعی با تأکید بر اینکه ظرفیت استان سمنان در حوزه ورزش بسیار بالاتر از شرایط فعلی است، یادآور شد: یکی از راه های فعالسازی آن، توجه به استعدادیابی با استفاده از مربیان ورزش مدارس است. ورزش هایی نظیر کشتی یا ورزش باستانی و پهلوانی در استان سمنان از استعدادهای ویژه ای برخوردارند که خوشبختانه شاهد حضور پررنگ جوانان در این رشته ها نیز هستیم.

نماینده مقام معظم رهبری در سمنان تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در نقاط مختلف استان را یکی از دغدغه های مردم برشمرد و گفت: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی، باید از ظرفیت های مردمی نیز برای تکمیل آن ها استفاده شود که در این راستا طولانی شدن این پروژه ها موجب استهلاک و فرسایش تجهیزات و سرمایه گذاری های انجام شده می شود، بنابراین تکمیل این پروژه ها باید متناسب با اولویت ها در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: ورزشکارانی که مدال آور هستند و یا افتخارآفرینی می کنند باید تکریم شوند، اینکه صرفاً از آنها تشکر شود و با آنها خداحافظی کنیم کافی نیست. اگر می توانیم زمینه اشتغال یا گره گشایی از ورزشکاری را در حد مقدورات فراهم کنیم، باید آن را انجام دهیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه تکریم ورزشکاران صرفاً به معنای پول دادن یا هدیه دادن نیست، بلکه اطلاع یافتن از شرایط آنها و دیدار با آنها یک نوع تکریم محسوب می شود، افزود: البته نمونه های آن نیز انجام شده اما کافی نیست، چراکه تکریم ورزشکاران باعث تکثیر آنها می شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه وقتی از فرهنگ در ورزش صحبت می کنیم، صرفاً به معنای حضور ورزشکاران در مساجد یا محافل مذهبی نیست که البته عمده این افراد به آن نیز پایبند هستند، گفت: حفظ آداب اجتماعی و اخلاق نیکو را نیز شامل می شود.

وی یکی از مکان های جذب جوانان به سمت ورزش را پایگاه های بسیج و مساجد دانست و بیان کرد: باید از این ظرفیت نیز برای توسعه ورزش در استان استفاده کرد.

مطیعی حرکت ورزشکاران در میادین ورزشی بین المللی در ادای سجده شکر یا خودداری از نوشیدن آب در ماه مبارک رمضان و اقامه نماز را از اقدامات ترویجی و تبلیغی بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: دنیا می بیند یک قهرمان ایرانی زیر پرچم جمهوری اسلامی از بنیان اعتقادی عمیقی برخوردار است.

وی ضمن تقدیر از تقدیم مدال توسط ورزشکاران به شهدای مظلوم غزه گفت: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص تکریم پیشکسوتان نیز برنامه ریزی و اقدام کنند که البته در این زمینه عدالت نیز باید رعایت شود، چراکه برخی از این بزرگواران، شناخته شده و معروف هستند و در تمام مجالس مورد تکریم قرار می گیرند، اما برخی دیگر کمتر در دسترس قرار دارند و شاید ترجیح خودشان هم این گونه باشد، بنابراین از این افراد نیز نباید غافل شد.

انتهای پیام

نظرات

captcha