رئیس جمهور در جریان مشکل آب شهرستان قشم قرار گرفت

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی از اعلام مشکل کم آبی شهرستان قشم به رئیس جمهور کشورمان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم از قشم، فاطمه جراره در جریان بازدید از پروژه آب شیرین کن روستای سلخ، اظهار داشت: مشکل کم آبی تنها مختص شهرستان قشم نبوده و سراسر استان هرمزگان به دلیل بیش از دو دهه خشکسالی و کاهش شدید سطح منابع آب زیرزمینی با این مشکل دست به گریبان است.

وی افزود: مشکل کم آبی در شهرستان قشم به دلیل نبود منابع آب زیرزمینی بسیار حادتر از مناطق دیگر است و بعضی از مناطق روستایی این شهرستان گاهی به مدت دو ماه آب شرب پایدار ندارند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیرش با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش های حرا و شهاب شهرستان قشم، ابراز داشت: مهمترین مشکل عنوان شده در این نشست ها مسئله کمبود آب و تسریع در آبرسانی به نقاط مختلف این شهرستان به ویژه مناطق روستایی که جمعیت آن بیش از جمعیت شهری قشم بود.

جراره با تاکید بر اینکه کمک به رفع مشکل کم آبی در اقصی نقاط استان هرمزگان به ویژه در مناطقی همچون شهرستان قشم از دغدغه های مهم نمایندگان مردم است، افزود: این مشکل را در دیدار با رئیس جمهور به ایشان اطلاع دادم و قرار بر بررسی و اتخاذ راهکار و تخصیص منابع لازم برای حل این مشکل شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان قشم کاملا محصور در آب است و ظرفیتی جز پروژه های نمک زدایی ندارد می توان با توسعه آب شیرین کن ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکل کم آبی آن اقدام کرد که البته باید منابع لازم برای خرید تضمینی آب از سرمایه گذار تامین شود.

بهره برداری از چهار آب شیرین کن تا پایان سال

انتهای پیام/7558

نظرات

captcha