علاقه مندی بنگلادش برای توسعه ارتباطات تجاری با استان مرکزی

ایسنا/مرکزی سفیر بنگلادش در ایران گفت: ارتباطات تجاری تولید کنندگان صنعت غذایی و صنایع فولاد استان مرکزی با بنگلادش تقویت می شود و ما به این نوع ارتباط و تعامل تجاری علاقه مند هستیم.

منجورول کریم خان چودری، عصر روز گذشته، اول آبان در پایان بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی مامونیه، مرکز شهرستان زرندیه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آشنایی با ظرفیت های صنعتی و تولیدی جمهوری اسلامی در استان مرکزی و آشنایی با محصولات و تولیدات این استان که دارای مزیت صادراتی هستند، هدف از این سفر است.

وی با بیان اینکه در این سفر فرصت های دو کشور برای تامین کالاها و محصولات مورد نیاز بررسی می شود، افزود: در جریان بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان زرندیه تولیدات صادرات محور مورد ارزیابی قرار گرفت.

سفیر بنگلادش گفت: در بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی در حوزه صنایع غذایی و  فولاد، مشاهده شد که پروتکل های تولیدی به خوبی رعایت شده و صنعت غذایی با رعایت موازین بهداشتی اقدام به تولید محصولات ضروری و استراتژیک می کند.

وی گفت: در صنعت فولاد استان مرکزی نیز بالاترین استانداردهای تولیدی رعایت می شود و امیدواریم این بازدیدها زمینه ساز برقراری روابط و تعاملات تجاری بین تولیدکنندگان این استان و کشور بنگلادش باشد.

معاون بین الملل اتاق بازرگانی اراک نیز به ایسنا گفت: سفیر جمهوری بنگلادش به همراه رایزن بازرگانی و کارشناس اقتصادی سفارت به دعوت اتاق بازرگانی اراک در سفری سه روزه به استان مرکزی در شهرهای زرندیه، ساوه، اراک و خمین حضور خواهند داشت.

سعید بیگ زاده در ادامه، آشنایی با ظرفیت های استان مرکزی را مهمترین هدف این سفر عنوان کرد و گفت: بررسی راهکارهای مراودات تجاری بین دو کشور و استان مرکزی در شرایط موجود از دیگر اهداف این سفر سه روزه است و موضوعاتی که در این سفر مطرح خواهد شد در جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات موجود تجاری بین دو کشور حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه شرکت هایی که علاقمند به ایجاد و گسترش روابط تجاری با بنگلادش هستند موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری مشترک را مطرح خواهند کرد.

وی بیان کرد: پایان بخش سفر سه روزه سفیر بنگلادش به استان مرکزی، بازدید از خانه تاریخی و زادگاه حضرت امام خمینی(ره) در شهر خمین خواهد بود که بنا به درخواست وی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات

captcha