مدیرکل راهداری استان همدان:

بیش از 8هزار تماس در مرکز مدیریت راه های استان همدان پاسخ داده شد

همدان ـ مدیرکل راهداری استان همدان گفت:در 6 ماهه ابتدای امسال به بیش از 8 هزار و 500 تماس با سامانه 141 مرکز مدیریت راه های استان همدان پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد آهکی پیش از ظهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه 141 مرکز مدیریت راه ها تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 اظهار کرد: کل شکایات ثبت شده در سامانه 2 هزار و 736 شکایت بوده که در حوزه راهداری مواردی از قبیل خرابی روسازی، آشکارسازی موقعیت غیرمنتظره و مخاطره آمیز، پاکسازی سطح راه (سنگریزه)، رفع عیب تابلوها و علائم، رفع چاله های مخاطره آمیز در جاده ها، پاکسازی سطح راه (لاشه حیوان)، شامل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه با توجه به تحلیل و جمع بندی شکایات ثبت شده در سامانه سوانح و حوادث جاده ای توسط این اداره کل در نیمه اول سال جاری خاطر نشان کرد: مشکلات راه ها با 1706 شکایت بیشترین سهم از تماس های سامانه 141 را در بر می گیرد و بعد از آن مسائل حوزه حمل ونقل باری، مسافری، عوارضی ها، امداد خودرو و مراکز خدمات رفاهی، ایمنی و حریم راه موضوع تماس ها بوده است.

آهکی تاکید کرد: در بحث مشکلات حوزه حمل و نقل کالا نیز 736 مورد تماس داشته ایم که بیشتر درخصوص عدم پرداخت کرایه بار شرکت های باربری بوده که این مورد روزانه افزون بر 10 مورد تماس با کارشناسان انجام می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر هم 228 مورد شکایت شامل عدم صدور بلیت در مبدا سفر، تخلفات رانندگی راننده، خستگی و خواب آلودگی راننده، برخورد نامناسب کارکنان شرکت مسافری، مسافرگیری غیر مجاز حین سفر و مهم ترین موضوع تأخیر بیش اندازه در آغاز سفر مشکلاتی هستند که طی تماس با کارشناسان مرکز مطرح می شوند و خوشبختانه همه ی موارد یا پیگیری اداره ی مسافر رفع شده است.

وی یادآور شد: 20 مورد از شکایات هم در خصوص حریم راه بوده که در این حوزه مهم مشکلات شامل ایجاد راه دسترسی غیر مجاز درحاشیه راه ها، تخلیه نخاله در حاشیه راه هاو مهم ترین موضوع ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه راه گزارش شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ابراز کرد: سامانه 141 مرکز مدیریت راه های، پل ارتباطی کاربران جاده ای با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان است و کاربران می توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این سامانه اعلام کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی و پاسخگویی اقدام شود.

نظرات

captcha