تقویت فعالیت سامانه بارشی در آسمان بوشهر

محمد رضا انصاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی در حال تقویت است و شدت بارندگی نیز روز چهارشنبه (فردا) تا اوایل وقت روز جمعه خواهد بود.

محمد رضا انصاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی در حال تقویت است و شدت بارندگی نیز روز چهارشنبه (فردا) تا اوایل وقت روز جمعه خواهد بود.

وی افزود: این سامانه با بارش های رگباری، رعد و برق، وزش باد و تندبادهای لحظه ای در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق مرکزی و نواحی شرقی استان فعالیت می کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در همین راستا هشدار لازم نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، شکستن درختان و خسارت به سازه های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، لغزندگی جاده ها، وقوع رعدوبرق و خطر آتش سوزی در تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی، مواج شدن سواحل و فراساحل استان صادر شده است.

انصاری ادامه داد: باتوجه به مواج شدن خلیج فارس همچنین از مردم و دریانوردان خواسته شده از فعالیت ها و ترددهای دریایی، سفرهای غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند و از محصولات کشاورزی در مقابل خسارت های احتمالی حفاظت کنند.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی امروز و فردا با وزش بادهای شمالی، سواحل و فراساحل استان متلاطم خواهد بود.

انصاری گفت: در 24 ساعت آینده جهت وزش باد در استان بوشهر به طور غالب شمال غربی تا شمالی، با سرعت 16 تا 44 گاهی تا 54 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا نیز 90 تا 180 گاهی 210 سانتیمتر پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 05:25 ، مد اول ساعت 11:15 ، جزر دوم ساعت 15:10 و مد دوم ساعت 22:20 خواهد بود.

نظرات

captcha