تربیت 800 حافظ قرآن در بین کارکنان پایور و خانواده های ارتشی لرستان

حجت الاسلام حسین داشن با اشاره بر تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 20 میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: تاکنون بیش از 800 حافظ قرآن کریم در بین کارکنان پایور، وظیفه، همسران و فرزندان کارکنان ارتش تربیت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان، حجت الاسلام حسین دانش، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در منطقه لرستان امروز، یکم آبان ماه در یک گفت وگوی خبری در تشریح فعالیت های قرآنی در ارتش لرستان، گفت: قرآن کریم در کشور با اجرای نهضت قرآنی، تربیت و آموزش چهره های قرآنی، تأسیس و تجهیز  150 دارالتحفیظ تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم تاکنون بیش از 37 هزار حافظ اجزای مختلف قرآن کریم در بین کارکنان پایور، بانوان شاغل و خانواده های کارکنان را تربیت کرده که از این تعداد بیش از 294 نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

وی افزود: در استان لرستان نیز تاکنون بیش از 800 حافظ قرآن کریم در بین کارکنان پایور، وظیفه، همسران و فرزندان کارکنان ارتش تربیت شده است.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در منطقه لرستان به برگزاری مرحله منطقه ای چهل وچهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اواخر مهرماه امسال به میزبانی قرارگاه منطقه ای جنوب غرب نزاجا ـ اهواز اشاره کرد و گفت: در این مسابقات 15 نفر قرآنیان یگان های تابعه لشکر 84 پیاده لرستان مستقر در خرم آباد شرکت داشتند که پنج نفر آن ها موفق به کسب رتبه های برتر این مسابقات شدند.

دانش به برگزاری بیست وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های ارتش جمهوری اسلامی ایران اواخر شهریورماه امسال به میزبانی خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در این دوره از مسابقات قرآن کریم، هشت نفر از جامعه قرآنی ارتش لرستان حضور داشتند که دو نفر آنان موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

وی به برگزاری 44 دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مقطع کارکنان پایور و وظیفه، 23 دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، 23 دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان برادر و خواهر ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ابتکار برگزاری جشنواره «حدیث» در ارتش و نیروهای مسلح و جشنواره «گوهرهای فاطمی» که مورد استقبال پرشکوه صدها نفر فعال قرآنی و حدیث از کارکنان پایور، وظیفه و خانواده های کارکنان ارتش قرار گرفته، از دیگر اقدامات ارتش انقلابی و ولایی بوده است.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در منطقه لرستان با اشاره به برگزاری جلسات آگاه سازی سیاسی، دوره های بصیرت برای کارکنان و خانواده های کارکنان ارتش با هدف ارتقای بصیرت و آگاهی خانواده های ارتش، اظهار کرد: بنابر رهنمودهای مقام معظم رهبری روح همه کارها معنویت و بصیرت دینی و تعمیق اعتقادات و باورهای دینی است.

وی ادامه داد: برگزاری تمامی دوره های فرهنگی و سیاسی در سطح ارتش در راستای ارتقای بصیرت و بالا بردن آگاهی های خانواده ها و زمینه سازی برای استحکام بنای مقدس خانواده و به تبع آن تربیت نسلی شایسته و انقلابی برای جامعه ارتش است.

حجت الاسلام دانش با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی و ولایی است که اکثریت نیروی انسانی اعم از فرماندهان و کارکنان آن را جوانان متعهد، متخصص و مؤمن تشکیل داده که علاوه بر دفاع از مرزهای کشور، ترویج ارزش های والای اسلامی و فرهنگ دشمن ستیزی را سرلوحه خود قرار داده اند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی کاملاً معنوی و معنویت محور و جزو افتخارات ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری در همین رابطه فرمودند: «ارتش نمایشگاه بزرگی از ارزش های اسلامی است. جلوه اول معنویت در ارتش، ولایتمداری است که جزو صفات برجسته و کلیدی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید».

انتهای پیام

نظرات

captcha