اخبار کشاورزی مازندران

قلع و قمع 303 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

ایسنا/مازندران به دنبال شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی مازندران 20 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در روستای حسین آباد شهرستان فریدونکنار و 283 مورد در شهرستان تنکابن قلع و قمع شد.

حمید رضا معماریان مدیر جهادکشاورزی شهرستان فریدونکنار امروز در گفت وگویی با خبرنگاران از قلع و قمع داوطلبانه 20 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در روستای حسین آباد شهرستان فریدونکنار خبر داد.

وی افزود: با پیگیری های اداره امور اراضی شهرستان و همکاری دادستان، نیروی انتظامی و یگان امداد، 20 مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 6 هزار مترمربع در اراضی کشاورزی روستای حسین اباد که تفکیک و قطعه بندی شده بود، بصورت داوطلبانه توسط افراد خاطی قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به انجام دهگردشی های مستمر توسط یگان گشت 131 امور اراضی این مدیریت، بیان کرد: جهاد کشاورزی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی که منابع تأمین کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند، طبق قانون برخورد خواهد کرد.

قلع و قمع  283 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در تنکابن

عبداله غلامپور مدیر جهادکشاورزی شهرستان تنکابن هم اظهار کرد: برای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با هماهنگی و همکاری دادستان و دبیر حفظ حقوق بیت المال، هفت ماهه اول امسال 283 مورد تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن اضافه کرد: با اجرای این قلع و قمع ها 100 هزار و 540 مترمربع اراضی کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

این مسوول با بیان اینکه این تغییر کاربری های غیرمجاز شامل تفکیک، دیوارکشی، فنس کشی، فوندانسیون، شن ریزی و پی کنی، بنای نیمه کاره، دیوارچینی برای احداث بنا و دپوی خاک و مصالح بود، از تمامی مالکین اراضی زراعی و باغی خواست قبل از هرگونه تغییر کاربری اراضی خود به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی حوزه مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، غلامپور هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مغایر قانون دانست و گفت: سال گذشته 258 مورد قلع و قمع به مساحت  109 هزار و 700 متر مربع در این شهرستان انجام شد.

انتهای پیام

نظرات

captcha