اعلام آخرین جزئیات پرداخت مطالبات گندمکاران استان گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: باقیمانده مطالبات گندم کاران این استان به زودی تسویه می شود.

روح الله مهری عصر سه شنبه اول آبان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال بیش از یک میلیون و 110 هزار تُن گندم در استان از کشاورزان با قیمت تضمینی هر کیلوگرم 17 هزار و 500 تومان خریداری شد.

وی کل بهای این حجم گندم با این قیمت را حدود 19 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون بیش از 99 درصد از پول گندم خریداری شده در استان پرداخت شده و 137 میلیارد تومان معادل 8 دهم درصد باقیمانده است طی روزهای آینده پرداخت می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان بیان کرد: سال زراعی گذشته حدود 370 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان زیر کشت گندم رفت و از این سطح، یک میلیون و 400 هزار تُن محصول برداشت شد.

به گزارش ایسنا؛ کشاورزان، بخشی از گندم را برای مصرف خود برداشتند و یک میلیون و 110 هزار و 500 تُن را تحویل مراکز خرید دادند.

بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 20 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

گلستان در کنار خوزستان و فارس از جمله استان های تولیدکننده عمده گندم در کشور است. گندم تولیدی گلستان مرغوب ترین گندم کشور محسوب می شود.

انتهای پیام

نظرات

captcha