خشم گسترده مسلمانان هند از تصمیم برخی بازرگانان برای طرد مسلمانان

اقدام برخی بازرگانان مصری برای طرد مسلمانان و اعمال جریمه برای کسانی که با آنان همکاری می کنند، خشم گسترده مسلمانان این کشور را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پس از آن که شورای تجارت در شهر چامولی در ایالت اوتاراکند، اقداماتی را علیه برخی خانواده های مسلمان این شهر انجام کرد و از آن ها خواست تا قبل از 31 دسامبر آینده این ایالت را ترک کنند، خشم گسترده کاربران فضای مجازی را درپی داشته است و متعرضان از نقض حقوق مسلمانان و ادعای مقامات هندی درباره حقوق برابر آن ها با دیگران سؤال می کنند.

گروهی از بازرگانان این شهر از 15 خانواده مسلمان ساکن در خانه های استیجاری خواستند تا محل زندگی خود را ترک کنند و تا پایان دسامبر به آن ها مهلت دادند و تهدید کردند در صورت امتناع از خروج تا تاریخ تعیین شده، اقدامات بیشتری علیه این خانواده ها و کسانی که به آن ها خانه ای اجاره دهند انجام خواهند داد.

این بازرگانان هر کس را که خانه یا مغازه ای به مسلمانان بدهد تهدید کردند که باید 10 هزار روپیه (118 دلار آمریکا) جریمه بپردازند. اقدامی که از نگاه فعالان اجتماعی باعث ایجاد شکاف در بافت اجتماعی هند می شود. به ویژه اینکه این خانواده ها چندین دهه است در این شهر زندگی می کنند و اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

اسدالدین عویسی، رئیس حزب شورای اتحاد مسلمانان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: گروهی از مسلمانان هند طرد شده اند. 15 خانواده مسلمان در شهر چامولی بایکوت شده اند و بازرگانان این شهر از این مسلمانان می خواهند که آنجا را ترک کنند.

وی ادامه داد: اگر مالکی خانه ای به این مسلمانان بدهد باید 10 هزار روپیه جریمه بپردازد. این همان ایالت اوتاراکند است که دولت قانون مدنی واحد را به نام برابری در آن اعمال می کند. آیا مسلمانان چامولی حق زندگی با برابری و احترام را ندارند؟

روزنامه تایمز آو ایندیا مدعی شد که این تصمیم پس از تجمعی گرفته شده است که در آن مسلمانان شعارهای "تحریک آمیز سر دادند و خاطرنشان کرد: این تصمیم با هدف جلوگیری از وقوع حوادث جنایی اتخاذ شده است. این روزنامه در عین حال تأکید کرد که پلیس در حال تحقیق در این زمینه است.

انتهای پیام

نظرات

captcha