رییس هیات ورزش روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری انتخاب شد

به گزارش ایرنا، در مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری "بهمن عبدالهی" با کسب 16 رای از مجموع 21 رای به عنوان رییس مجمع انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، در مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری "بهمن عبدالهی" با کسب 16 رای از مجموع 21 رای به عنوان رییس مجمع انتخاب شد.

اماکن ورزشی در مناطق روستایی و عشایری براساس آمایش سرزمین جانمایی شود

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی گفت: اماکن ورزشی در مناطق روستایی و عشایری بر اساس آمایش سرزمین جانمایی و احداث شود.

حسین مطیعی افزود: توسعه اماکن ورزشی در مناطق مختلف باعث توسعه ورزش و شناسایی افراد و استعدادهای ورزشی می شود.

به گفته وی، آمایش سرزمینی و اولویت بندی نیازهای اصلی استان و شهرستانها باید انجام شود تا براسای نیازهای منطقه اماکن ورزشی احداث شود.

وی گفت: ورزش روستایی عشایری و بازی های بومی و محلی دارای فعالیت گسترده و زیادی است و یک حرکت جهادی و همت روسای استانی و شهرستانی را می طلبد.

به گفته وی، در راستای توسعه ورزش و اجرای برنامه های راهبردی و اثرگذار ، نیازسنجی در بخش ورزش در استان و شهرستان ها به صورت علمی و کاربردی صورت گیرد و بر اساس این نیازسنجی طرح ها و برنامه اجرایی عملیاتی شوند تا نتیجه لازم و موثر و اثربخش از این طرح ها حاصل شود.

بازی های بومی محلی برگرفته از فرهنگ کهن ایران اسلامی است

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در مجمع انتخاباتی هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی با اشاره به نقش روستاییان در جامعه گفت: روستاییان نقش اثرگذار در تولیدات و ایجاد خودکفایی در صنعت محصولات کشاورزی دارند و توجه به ورزش روستاییان و ایجاد شور، نشاط و شادی در بین این قشر تلاشگر یک امر ضروری است.

محمود سلیمی احیاء و توسعه فرهنگ ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی و محلی را مهم برشمرد و افزود: بازی های بومی محلی و سنتی برگرفته از فرهنگ کهن ایران اسلامی است و باید مورد توجه قرار گیرد و توسعه فرهنگ بازی های بومی و محلی در بین نسل جوان جایگاه ویژه ای دارد.

وی اظهار داشت : ایجاد نشاط اجتماعی برای داشتن زندگی سالم ضروری است و در راستای توسعه فرهنگ ورزش باید با همدلی، تعامل و هم افزایی برنامه های راهبردی و موثر در حوزه فرهنگی ورزشی در 780 روستای استان اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری یک هزار و 700ورزشکار حرفه ای فعالیت دارند.

جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری نزدیک به 125 هزار نفر است که این جمعیت با دارا بودن یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک کوچ بهاره(ییلاق) خود را از سمت مناطق گرمسیر به ویژه استان خوزستان به عنوان یکی از تاریخی ترین جابه جایی ها با قدمت کهن از اردیبهشت آغاز شده و در دشت ها و مراتع مستقر می شوند و بازگشت آن ها به سمت قشلاق نیز همزمان با آغاز فصل پاییز انجام می شود.

نظرات

captcha