هیئت های مذهبی نقش بین المللی برعهده دارند

رئیس سازمان هیئت ها و تشکل های دینی تبلیغات اسلامی گفت: امروز با همه تلخی ها اما شرایطی ایجاده شده که هرگز موجود نبوده و هیئت های مذهبی امروز نقش بین المللی را برعهده دارند.

خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام مجید باباخانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان بیرجند یک شهر با قدمت و اصیل است، اظهار کرد: وجود هیئت های قدیمی یک نشان فرهنگی مهم برای این شهر است.

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی نقطه ای است که مردم را به مباحث شرعی و اعتقادی وصل می کند، گفت: از این جهت هیئت های مذهبی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

باید از اصل ستایشگری اهل بیت(ع) حراست شود

رئیس سازمان هیئت ها و تشکل های دینی تبلیغات اسلامی گفت: ریشه هیئت به مناسک ما برمی گردد و  براساس آمار 80 درصد مردم ایران یا مرتب به هیئت می روند و یا اینکه بارها در طول سال به هیئت رفته اند.

باباخانی ادامه داد: 50 درصد مردم نیز بیان داشته اند که در یک سال گذشته به یک هیئت کمک مالی کردند و احصاء ما این است که جریان مالی هیئت ها 100 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این کمک غیر از ایام اربعین است که نشان از اعتقاد قلبی مردم به این نهاد مقدس است، گفت: نباید بگذاریم که هیئت تبدیل به کالا شود و یکی از مهمترین اقدامات این است که به سمت کار در سنین نوجوانی برویم و آموزش را از این دوره مهم شروع کنیم.

رئیس سازمان هیئت ها و تشکل های دینی تبلیغات اسلامی ادامه داد: باید از اصل ستایشگری اهل بیت(ع) حراست کنیم و اگر در این ستایشگری جایی با آفت رو به رو شود در ابتدا با محبت و بعد شدت و حتی قانونی برخورد خواهیم کرد.

قرن آینده، قرن اسلام است

آیت الله عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه قرن آینده قرن اسلام است، گفت: اکنون پایان استعمار فرا رسیده و آنچه مربوط به تمدن اسلامی گفته می شود در گرو کار جهادی هیئت های مذهبی و نهادهای فرهنگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و مردم آماده به کار و نهادهای فرهنگی و هیئت های مذهبی از ظرفیت های ناشناخته هستند، افزود: امروز با همه تلخی ها اما شرایطی ایجاده شده که قبلا هرگز نبوده و هیئت های مذهبی امروز نقش بین المللی را برعهده دارند.

امروز گرایش مردم جهان به سمت جبهه حق است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز گرایش مردم جهان به سمت جبهه حق است و مسئله تبیین که بسیار بر روی آن تاکید می شود باید مورد توجه قرار گیرد.

عبادی تاکید کرد: بدانید مردم از ما آماده تر هستند و باید با دیدگاه بصیر و کارشناسی شده پیام های کربلا سال 61 هجری را متناسب با کربلای 1403 تنظیم کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: هرچه سریعتر، علمی تر و همه جانبه تر کار کنید، اجل استعمار زودتر فرا می رسد و باید خود را آماده کنیم و این آمادگی نیاز به اسباب به روز بودن دارد.

انتهای پیام/253

نظرات

captcha