گندم مرغوب برای افزایش کیفیت نان استان مرکزی خریداری می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: در راستای افزایش کیفیت نان تولیدی استان مقرر شد گندم مرغوب از سایر استان ها خریداری شود که تاکنون مجوز هزار تن گندم از سازمان غله اخذ شده است.

- اخبار استانها -

غلامرضا ملکی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت نان در استان اظهار کرد: امسال 439 هزار گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد، این میزان گندم مازاد بر نیاز استان است و بخشی از آن ذخیره و بخشی نیز به سایر استان ها صادر شده است.

وی افزود: در راستای افزایش کیفیت نان تولیدی استان مقرر شد گندم مرغوب از سایر استان ها خریداری شود، همچنین با پیگیری های نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی قرار براین شد تا گندم مرغوب تامین شده با گندم موجود در استان مخلوط شود و نان با کیفیت تری به دست مردم برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: مقرر شده ماهانه 3 هزار تن گندم مرغوب از استان های دیگر وارد استان شده تا با گندم فعلی مخلوط و کیفیت نان استان افزایش یابد. در این ماه فعلا هزار تن مجوز از سازمان غله اخذ شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: مولفه های مختلفی در کیفیت آرد و نان تاثیرگذار است که یکی از آنها آرد مرغوب است و مهارت پخت و تجهیزات نانوایی نیز در تهیه یک نان مطلوب نقش موثری دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/711/

نظرات

captcha