معارفه استاندار جدید تهران با تأکید بر وفاق ملی و همگرایی

محمدصادق معتمدیان امروز یکم آبان ماه با حضور وزیر کشور و با تأکید بر وفاق ملی و همگرایی به عنوان استاندار جدید استان تهران معرفی و از تلاش های استاندار سابق تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تودیع علیرضا فخاری، استاندار پیشین و معارفه محمدصادق معتمدیان، استاندار جدید استان تهران امروز سه شنبه یکم آبان ماه با حضور اسکندر مؤمنی، وزیر کشور و معاونان وی، ائمه جمعه استان تهران، مسئولانی از استان آذربایجان غربی و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدعباس جوهری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم، گفت: ما معاونان و رؤسای دستگاه ها وظیفه خودمان می دانیم از تلاش های مخلصانه آقای فخاری تشکر کنیم و خدا را شاکریم در خدمت رئیس جمهور شهید و ایشان بودیم.

وی تصریح کرد: عملکرد جهادگونه فخاری را در ذهنمان خواهیم داشت؛ طی این دو سال استان تهران با چالش های جدی مواجه بود؛ با مدیریت ایشان انتخابات استان تهران در امنیت برگزار شد و در طول دو سال رخدادهایی از قبیل مدیریت نماز جمعه نصر و تشییع جنازه ها در امنیت و نظم کامل برپا شد. در حوزه مدرسه سازی، اجرای پروژه های جدید، مدیریت ناترازی انرژی، تکمیل بیمارستان هایی که 30 سال بود تکمیل نشده بود و طی دو سال اخیر به بهره برداری رسید، به خوبی به انجام رسید.

علی یزدی خواه، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران نیز گفت: آقای فخاری جزو مدیران ارزشی ما هستند که سابقه کارشان با ما به دهه 70 باز می گردد. ایشان انسانی انقلابی و جهادگر هستند و نمایندگان استان تهران علاقه مند بودند ایشان در همین سمت حفظ شوند اما ایشان پیام دادند که این کار را نکنید و اجازه دهید دولت اقدامات خود را انجام دهد و انتخاب های خود را داشته باشد.

شاخص پایین استان تهران در میانگین های کشوری

وی افزود: استان تهران در شاخص های کشوری از میانگین کشوری کمتر است؛ هم در آلودگی هوا، هم حمل و نقل و هم بودجه ها و ... . امروز رئیس جمهور لایحه بودجه را به مجلس تقدیم و تأکید کرد بودجه عدالت محور است. باید ببینیم این بودجه برای استان تهران چگونه خواهد بود. در تهران میانگین دانش آموزان هر کلاس 40 نفر است، مدارس قدیمی هستند و .... که باید همه این مسائل مورد توجه استاندار باشد و امیدواریم با حمایت دولت شاخص های تهران در حوزه های مختلف ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به مشکلات بسیار زیاد تهران از وضعیت حمل و نقل گرفته تا شرایط مساجد و مصلی، حاشیه نشینی و . .. ، گفت: در تهران برای یک اقدام باید با نهادهای مختلف هماهنگی کنید؛ بر همین اساس انتظار داریم وزیر کشور از استاندار تهران حمایت بیشتری به عمل آورند.

علیرضا فخاری، استاندار سابق تهران نیز در مراسم تودیع خود، گفت: هر آمدنی، رفتنی دارد؛ انسان و همه موجودات حیاتشان به آمدن و رفتن است و رفتن حیاتی جدید است.

وی ادامه داد: من چندان قصد ارائه گزارش ندارم؛ برخی از کارهای متداول چه من بودم و چه نبودم انجام می شد و مدیران ارشد نقش پیش برنده و رفع موانع دارند. همانطور که امام راحل فرمودند ما مکلف هستیم که اگر کاری از دستمان بر می آید انجام دهیم و اگر بر نمی آید کار را رها کنیم تا دیگران آن را انجام دهند.

فخاری افزود: در استانی زندگی می کنیم که پر از مشکلات و مسائل است و ظرفیت های بی نظیری نیز دارد. تهران صاحب نظران، مراکز علمی، حضور علما در حوزه های علمیه، جوانان فرهیخته، دانشمند و انقلابی دارد. تنش آب و برق و ... هم دارد که باید آن را مدیریت کنیم . هیچ کجای دنیا نیست که همه امکانات به طور کامل وجود داشته باشد و ما هر قدر جان و توان داشتیم در این مسیر گذاشتیم و ان شاءالله نمره ما خوب باشد و در پیشگاه خداوند و امام و شهدا روسفید باشیم.

وی از درایت و تصمیم وزیر کشور برای انتخاب فرد شایسته و کننده کار تشکر کرد و گفت: از همکاری همه ائمه جمعه تشکر می کنم که همواره راهنمای ما بودند. از همگرایی نمایندگان مجلس در جهت پیشبرد اهداف و پیگیری مجدانه آنها تشکر می کنم و از مدیران کل استان حلالیت می طلبم.

دوشنبه های صنعتی تعطیل نشود

فخاری از معتمدیان خواست برنامه «دوشنبه های صنعتی» تعطیل نشود و گفت: موضوعات و مشکلات چندین ساله تولیدکنندگان در این برنامه رفع می شد.

فخاری همچنین به استاندار جدید تهران توصیه کرد «شورای گفت و گو» در حوزه اقتصاد را دریابد و گفت: ماهی یک جلسه با تجار، بازاریان، ... داشتیم که مشکلات مطرح و حل می شد. همچنین با توجه به اینکه در هفت شهر استان شوراها منحل شده اند و استاندار جانشین شوراهاست، باید گوش شنونده ای برای موضوعات مردم این هفت شهر باشید.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه پنج انتخابات در حدود چهار ماه برگزار کردیم که جمعیت عظیم و مسائل امنیتی متنابه آنها بود، گفت: در معرض تهدید هستیم؛ شورای تأمین با درایت و آینده پژوهی صحیح کمک کردند از بسیاری از اتفاق ها در تجمعات میلیونی پیشگیری و بسیاری از اقدامات در اجتماعات چند میلیونی قبل از تحقق در نطفه خفه شود.

اسکندر مؤمنی، وزیر کشور نیز با اشاره به اینکه رئیس جمهور در دوران فعالیت های انتخاباتی موضوعات مختلفی را مطرح کردند از جمله مبحث وفاق و همبستگی ملی را و اعتقادشان این است که ایران متعلق به همه ایرانیان است و اداره کشور توسط همه جریان های سیاسی، اقوام و مذاهب باید انجام شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس رئیس جمهور کابینه را معرفی کرد و طبیعتاً براساس فرمایشات ایشان ما در وزارت کشور بر همین سبک و سیاق عمل می کنیم و انتخاب استاندارانی که در کنار ویژگی های عمومی کارآمدی و شایستگی دارند صورت می گیرد؛ حال این فرد کارآمد از چه قومیت و تفکری است اهمیتی ندارد؛ همه اهل ایرانیم و باید برای آبادی ایران تلاش کنیم.

چالش مهاجرپذیری و اتباع بیگانه در تهران

وزیر کشور با خاطرنشان کردن این مسئله که استان تهران ظرفیت های عظیمی دارد اما چالش هایی هم دارد که استاندار تهران باید در اولویت اول خود قرار دهد و با همکاری همه نسبت به رفع آنها اقدام کند، گفت: تهران مهاجرپذیرترین استان است ، هر قدر جلو می رویم موضوع تأمین آب بیشتر خود را نشان می دهد، آلودگی هوا همه مردم را رنج می دهد و آسیب روحی و جسمی به مردم وارد می کند که با برنامه مدون، منسجم، ادامه دار و استفاده از دانش روز قابل حل است. موضوع حمل و نقل از موضوعات غامض تهران است. براساس استانداردها هر شهروند با  300 متر پیاده روی باید به حمل و نقل ایمن و ارزان دسترسی پیدا کند که ما با این استاندارد فاصله داریم. افزایش آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی از چالش هایی است که باید در اولویت استاندار و سایر دستگاه ها قرار گیرد.

در ادامه این مراسم حکم معتمدیان به عنوان استاندار جدید استان تهران قرائت و هدایایی به استاندار سابق اهدا شد.

حضور میدانی در سراسر استان تهران

محمدصادق معتمدیان، استاندار جدید تهران نیز طی سخنانی از حسن اعتماد رئیس جمهور، وزیر کشور و اعضای هیئت دولت تشکر کرد و گفت: روند حضورهای میدانی در شهرستان ها ادامه پیدا می کند و بحث توسعه متوازن در استان تهران با هدف رعایت عدالت و توزیع امکانات اولویت ما خواهد بود و حضور هوشمندانه، هدفمند و میدانی با اولویت مناطق کم برخوردار خواهیم داشت.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان، گفت: در گام اول ارتقای شاخصه های توسعه و رفع عقب ماندگی ها مدنظر است و تکمیل 450 پرو ژه نیمه تمام را دنبال خواهیم کرد. استفاده از اوراق مشارکت اسلامی و تهاتر برای تکمیل پروژه ها از اقداماتی است که می توانیم انجام دهیم و پروژه های 26 گانه و 16 پرو ژه درمانی که با هفت همت قابل اتمام هستند را به پایان برسانیم.

معتمدیان تصریح کرد: برای پروژه های آب رسانی نیز از ظرفیت ملی و قانونی استفاده خواهدشد. بحث فاضلاب و حمل و نقل عمومی نیز باید با استفاده از ظرفیت نخبگان پیش برود. در حوزه اقتصاد تهران رشد اقتصادی خوبی داشته اما این توسعه در بهره وری بوده است. استان تهران متراکم ترین استان کشور است و 19 برابر میانگین کشوری تراکم در تهران داریم. 14 و نیم میلیون نفر در تهران زندگی می کنند و دو میلیون جمعیت شناور و دو و نیم میلیون اتباع در آن حضور دارند که بدون رشد کافی زیرساخت ها این افزایش جمعیت صورت گرفته است و طبیعتا نیازمند اجرای چندین ابرپروژه در آن هستیم.

وی با اعلام این مطلب که تلاش خواهد شد شهرک ها براساس ریل گذاری قانونی به شهرک های غیردولتی تبدیل شوند، گفت: در زمینه اجتماعی ساماندهی اتباع بیگانه در دستور کار خواهد بود و مهم ترین سیاست طرد اتباع غیرمجاز است که مخاطرات امنیتی ایجاد کرده اند.

استاندار تهران بر اجرای وفاق ملی در سراسر استان تأکید کرد و گفت: در انتصابات به معیارها و شاخصه هایی که دولت مدنظر دارد توجه خواهیم کرد و کسانی که روحیه کار بی منت دارند انتخاب خواهند شد. امنیت اولویت اول استان تهران خواهد بود. همچنین همگرایی و همکاری با نمایندگان مجلس مدنظر است تا مشکلات با تعامل پیگیری و به نتیجه برسد.

گزارش تصویری تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید استان تهران 

انتهای پیام

نظرات

captcha