تغییر تدریجی ذائقه گردشگری به سمت استان های زاگرس نشین

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در حاشیه اولین سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی های گردشگری، ویژه کسب وکارهای گردشگری جوامع محلی و روستائیان غرب کشور گفت: شاهد تغییر تدریجی ذائقه گردشگری به سمت استان های غربی و زاگرس نشین هستیم .

خبرگزاری تسنیم از ایلام، اولین سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی های گردشگری، ویژه کسب و کارهای گردشگری جوامع محلی و روستائیان غرب کشور  با حضور استان های زاگرس نشین از جمله کرمانشاه، لرستان، همدان، ایلام، کردستان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در حاشیه این سمینار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حمایت ویژه وزارت میراث فرهنگی از استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری برای برگزاری اولین سمینار تخصصی، گفت: این سمینار به مدت 2 روز با حضور تعاونی های برتر و استان هایی چون کرمانشاه، لرستان، همدان، ایلام و کردستان برگزار می شود.

فرزاد شریفی هدف از برگزاری این سمینار را معرفی ظرفیت استان های زاگرس نشین در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات مثبتی که در حوزه تعاونی ها و گردشگری انجام گرفته، شاهد تغییر ذائقه گردشگری به سمت استان های غربی و زاگرس نشین هستیم .

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره به افزایش 60 درصدی اقامتگاه های گردشگری ایلام نسبت به سال گذشته، گفت: 110 واحد بوم گردی در ایلام فعال است و درمجموع ظرفیت اقامت استان 6 هزار نفر در شب است که این ظرفیت نشان از دیده شدن استان ایلام است.

وی با اشاره به مرزهای مشترک با عراق به عنوان یک ظرفیت، افزود: در این زمینه نیز در حوزه جذب گردشگری و جوامع محلی باید کوشا باشیم.

شریفی با اظهار امیدواری نسبت به تداوم برگزاری اینگونه سمینارهای تخصصی، به تخصیص تسهیلات خوب در سال گذشته در بخش زیرساخت های گردشگری اشاره کرد و گفت: امسال نیز تمرکز روی روستاهای هدف گردشگری و جامعه محلی است.

انتهای پیام/180/

نظرات

captcha