تعرفه های ورزشی شهرداری تهران بالاتر از مصوبات شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران به دریافت تعرفه های بالاتر از مصوبات شورای شهر در اماکن ورزشی شهرداری تهران انتقاد کردند.

خبرگزاری تسنیم، زهرا شمس احسان؛ عضو شورای شهر تهران، در جریان دویست و هفتاد و سومین جلسه امروز شورای شهر ضمن تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کرد: تربیت بدنی و ورزش نقش مهم و مؤثری در ایجاد جامعه ای با نشاط و سالم ایفا می کنند. آنچه اهمیت دارد، توسعه متوازن ورزش در ابعاد همگانی، حرفه ای، آموزشی و تربیتی است تا با ایجاد بستر منطقی، شهروندان را به ورزش با رویکرد سلامتی ترغیب کنیم و در نهایت به جامعه ای سالم دست یابیم.

وی در تذکر خود با اشاره به رفع موانع اجرایی مصوبات ورزشی شورای شهر تهران، گفت: در سه سال اخیر، کمیسیون فرهنگی اجتماعی، کمیته ورزش و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با جدیت تمام در راستای ارتقاء سطح ورزش شهری گام برداشته اند. نتایج این تلاش ها در قالب مصوبات متعددی از جمله همسان سازی تعرفه های ورزشی با نرخ دولتی، که هرچند تعرفه های مصوب 30 درصد پایین تر از تعرفه های ورزشی دولتی بوده، و همچنین 5 برابر شدن اعتبارات ورزشی نمود یافته است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اعتبارات سازمان ورزش از 376 میلیارد تومان در سال 1400 به 2100 میلیارد تومان در سال 1403 افزایش یافته، افزود: تصویب طرح های راهبردی نظیر ساماندهی مجموعه های ورزشی نیز از دستاوردهای مهم این دوره است. با وجود این دستاوردها، نظارت های میدانی و گزارش های دوره ای حاکی از کاستی های جدی در اجرای مصوبات است.

وی به نقص گسترده تعرفه های مصوب اشاره کرد و گفت: متأسفانه اکثریت قریب به اتفاق مجموعه های ورزشی، چه آنهایی که در اختیار مناطق 22گانه هستند و چه مجموعه های تحت مدیریت سازمان ها و شرکت های تابع، تعرفه های مصوب را رعایت نمی کنند. از 97 مجموعه ورزشی مناطق، تنها 20 مورد تعرفه را رعایت می کنند و از 75 مجموعه سازمانی و شرکت ها فقط 4 مورد به نرخ های قانونی پایبند هستند.

شمس احسان به بی توجهی به مصوبه ساماندهی مجموعه های ورزشی پرداخت و گفت: علی رغم گذشت یک سال از ابلاغ این مصوبه مهم، جز تشکیل دو جلسه کمیته ساماندهی اقدام مؤثر دیگری صورت نگرفته است و کلیه واحدهای ذی ربط کماکان به روال سابق خود عمل می کنند.

وی افزود: تعلل در تملک و جایگزینی املاک ورزشی نیز یکی دیگر از مشکلات احصا شده است. در حالی که 9 ماه از تصویب لایحه مجوز واگذاری و معامله هفت ملک با وزارت ورزش و جوانان در محدوده بزرگراه شهید شوشتری می گذرد، هنوز املاک معوض شناسایی نشده و هیچ ملک ورزشی جدیدی نیز به شهر افزوده نشده است.

شمس احسان گفت: اجرای ناقص طرح هوشمندسازی مجموعه های ورزشی از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد و علی رغم تصریح در حکم 89 برنامه چهارم توسعه شهرداری، به دلیل همکاری ناکافی با سازمان فاوا، این موضوع به شکل ناقصی در حال اجراست.

وی افزود: بنابراین، مقتضی است شهردار تهران ضمن قرار دادن موارد زیر در اولویت اجرایی، حداکثر ظرف یک ماه یک گزارش جامع از اقدامات انجام شده ارائه دهد:

رفع موانع اجرایی مصوبات فوق الذکر

الزام کلیه واحدها به رعایت دقیق تعرفه های مصوب

فعال سازی کمیته ساماندهی و پیگیری مستمر مصوبات

تعیین ضرب العجل برای شناسایی و معرفی املاک معوض

تخصیص منابع کافی برای تکمیل طرح هوشمندسازی

به گزارش تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، نیز در واکنش به اظهارات شمس احسان گفت: خواهش می کنم که این نرخ ها رعایت شود، زیرا اغلب مردم شکایت می کنند. ما مصوبه ای داشتیم که نرخ ها اعلام شوند و همه بدانند. متأسفانه آنجا اعلام شده، اما رعایت نمی شود.

شهرداری تهران باید در صورت لزوم تعهدات دولت را اجرا کند

وی افزود: حالا می گویند ضرر می کنیم یا هر چیز دیگری هست؛ به هر حال، آن ها می دانستند نرخش این است و آمده اند اجاره کرده اند. آن هایی که در اختیار شهرداری هستند، رعایت می کنند، اما آن هایی که در اختیار پیمانکار هستند، متأسفانه رعایت نمی کنند. این موضوع باید توسط سازمان ورزش پیگیری شود و وفق قانون کاری که پیش بینی شده، انجام شود. ان شاءالله این موضوع را دنبال کنند.

به گزارش تسنیم، سیداحمد علوی؛ رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران به سخنان شمس احسان اشاره کرد و گفت: می توانم صحبت های خانم شمس احسان و آقای چمران را این گونه تکمیل کنم که ما هم اکنون چندین کمیته تخصصی داریم که مصوب شده و چندین ماه است که منتظر تشکیل آن ها هستیم.

وی افزود: یکی از این کمیته ها همان کمیته ای است که خانم شمس احسان به آن اشاره کردند. ای کاش مشخص می کردند کدام مسئولین در جلسه شرکت نمی کنند. طبیعی است که ما اعضای شورا در خدمت دوستان هستیم. اما کمیته ای که در تاریخ 20 اسفند 1402 برای احیای بافت تاریخی تهران مصوب شد، هنوز تشکیل نشده است.

علوی خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت: آقای چمران، ما در آنجا مصوب کردیم که بسیاری از اقداماتی که باید در حوزه میراث فرهنگی، از جمله مرمت و احیا، انجام شود، باید به این کمیته ارجاع داده شود. همچنین دکتر عباسی نیز وقتی از ایشان پرسیدم، گفتند که هنوز این کمیته تشکیل نشده یا حداقل ما دعوت نشده ایم.

انتهای پیام/

نظرات

captcha