طرح سرشماری کشاورزی در 246 روستای سرپل ذهاب اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدرالله بابلی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای سرشماری کشاورزی افزود: برای اجرای این طرح در مجموع 20 نفر آمارگیر حضور دارند که همه محصولات زراعی و باغی، پرورش دام و طیور، زنبور عسل و شیلات و نقاط جغرافیایی شهر و روستا سرشماری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، صدرالله بابلی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای سرشماری کشاورزی افزود: برای اجرای این طرح در مجموع 20 نفر آمارگیر حضور دارند که همه محصولات زراعی و باغی، پرورش دام و طیور، زنبور عسل و شیلات و نقاط جغرافیایی شهر و روستا سرشماری می شود.

وی اظهار کرد: اهداف برگزاری این طرح تهیه فهرست بهره برداران کشاورزی و گردآوری اطلاعات از آنها، مشخص شدن سطح زیر کشت محصولات، اطلاعات ساختاری و پایه ای از سطح کشاورزی، تهیه چارچوب آماری برای آمارگیری های نمونه ای، تولید اطلاعات ساختاری در سطوح جغرافیایی کوچک با قابلیت ارائه در طبقه بندی های چند بعدی و فراهم کردن سرجمع ها و اطلاعات کلی است.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: بحث سرشماری کشاورزی برای ما اهمیت بسیار دارد و امروز که امنیت غذایی جایگزین خودکفایی شده مسائل مربوط به حوزه کشاورزی بسیار مهم است و برای برنامه ریزی در این عرصه، داشتن اطلاعات دقیق حائز اهمیت است.

بابلی ادامه داد: همه مدیران دستگاه های مشارکت کننده شهرستان در این سرشماری از هم اکنون نسبت به برنامه ریزی جهت اجرای دقیق و درست در این حوزه به ویژه فراهم ساختن امکانات خودرویی و دیگر تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: جا دارد دهیاران و اعضای شوراها تا زمان شروع سرشماری کشاورزان را از نظر ذهنی آماده و به آن ها برای هر چه بهتر انجام گرفتن سرشماری اطلاع رسانی کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.

این شهرستان 55 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از 52 هزار و 700 هکتار مزارع کشاورزی سالانه 150 تا 170 هزار تن محصولات زراعی و از 2 هزار و 300 هکتار باغ نیز حدود 14 هزار تن انوع محصولات هر سال برداشت می شود.

نظرات

captcha