جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد برگزار می شود

ایسنا/سمنان سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه از برگزاری دومین جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد خبر داد.

حسن عربی یکم آبان ماه ضمن دعوت از گردشگران و علاقه مندان به این جشنواره اظهار کرد: روز پنجشنبه 3 آبان ماه 1403 دومین جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد در کاروانسرای صفوی لاسجرد برگزار می شود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، اجرای موسیقی آیینی، عرضه محصولات باغی و لبنی، نورافشانی و ... از جمله برنامه های این جشنواره است.

او با اشاره به پیش بینی اجرای بازی های بومی محلی در این رویداد گردشگری تصریح کرد: برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان، مسابقه طناب کشی، دارت و تیرکمان همراه با اهدای جوایز به نفرات برتر از دیگر برنامه های این جشنواره است.

عربی اظهار کرد: فعالیت غرفه های فروش در این جشنواره از ساعت 16، مسابقات از ساعت 18 و مراسم جشن از ساعت 19 در کاروانسرای شاه عباسی لاسجرد آغاز می شود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه گفت: رونق اقتصاد بومی و محلی، معرفی و عرضه محصولات کشاورزی،باغی و لبنی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود: کاروانسرای صفوی لاسجرد در فاصله 13 کیلومتری غرب سرخه، در مسیر مشهد به تهران واقع شده است و به شماره 1995 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

جشنواره پیاز لاسجرد- دوره های پیشین


انتهای پیام

نظرات

captcha