آغاز افتتاح یادمان های شهدای گمنام چهارمحال وبختیاری + عکس

آیین افتتاح چهار یادمان شهدای گمنام امروز یکم و فردا دوم آبان ماه با حضور امیر نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرهای آلونی، فرادنبه، بلداجی و شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال وبختیاری، آیین افتتاح یادمان های شهدای گمنام امروز یکم و فردا دوم آبان ماه در شهرهای آلونی، فرادنبه، بلداجی و شهرکرد برگزار می شود که این آیین صبح امروز با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهر آلونی از توابع شهرستان خانمیرزا آغاز شد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این آیین با گرامیداشت یاد شهدای والامقام و با قدردانی از حضور خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و نیز مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای شهرستان خانمیرزا به ویژه 2 شهید گمنام این منطقه را گرامی می داریم که نامدارترین انسان ها در سرای باقی و مصداق «وَعَلَامَاتٍ ۚ وَبالنَّجْمِ هُمْ یَهْتَدُونَ» (نحل/16) هستند.

وی ادامه داد: شهدای گمنام در دوران دفاع مقدس با جسم خاکی و امروز با روح مطهر و متعالی خود از میهن اسلامی حراست می کنند و همه ما مدیون این شهدای بزرگوار هستیم.

ذوالفقاری احداث یادمان های شهدای گمنام را کمترین ادای دین به آنها دانست و افزود: در استان چهارمحال و بختیاری 142 شهید گمنام در 56 یادمان داریم و در سال های اخیر با کمک های بسیار خوب دولت در سفر شهید جمهور آیت الله رئیسی به استان، توانستیم بسیاری از یادمان ها را تکمیل کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: در حال حاضر احداث قریب به 30 یادمان به اتمام رسیده است و بقیه یادمان ها با پیشرفت 50 تا 90 درصدی در حال احداث هستند که امیدواریم تا یک سال آینده همه یادمان ها تکمیل شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: شهر آلونی در سال 1400 میزبان 2 شهید خوشنام بود که با همت و پیگیری خوب مسئولان و فرماندار شهرستان، اعتباری حدود سه میلیارد تومان اختصاص یافت و هم جاده دسترسی و هم یادمان به اتمام رسیده است. قیر جاده نیز از سوی سازمان بسیج مستضعفین کشور تأمین شده و به زودی آسفالت می شود. امیدواریم با همت همه مردم و مسئولان، این مکان هر چه زودتر از حیث فرهنگی فعال شود و میعادگاه عاشقان و مشتاقان مکتب ایثار و شهادت باشد.

مشکلات جدی مردم خانمیرزا در حوزه آب

یدالله خالدی، فرماندار شهرستان خانمیرزا در این آیین با اشاره به اینکه این شهرستان متشکل از 2 بخش و 57 روستاست و بیش از 65 هزار جمعیت دارد، اظهار کرد: 78 شهید از این شهرستان تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، همچنین این منطقه 11 آزاده و 288 رزمنده جانباز دارد.

وی ادامه داد: مردمان دشت خانمیرزا با مشکلات فراوانی در حوزه آب کشاورزی مواجه هستند و در حوزه آب شرب نیز مشکلات جدی وجود دارد که مکاتبات و رایزنی های لازم با نهادهای ذیربط برای تقلیل و رفع این مشکلات انجام می گیرد.

خالدی تصریح کرد: امیدواریم صدای این مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه که در عرصه تولید داخلی نیز به خوبی نقش آفرینی می کنند، به گوش مسئولان کشور برسد.

انتهای پیام

نظرات

captcha