اجرای طرح نوین بشری ویژه دانشجویان در خراسان شمالی

مسئول قرآنی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی از اجرای طرح نوین بشری ویژه دانشجویان برادر در استان خبرداد.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، یوسف قانع، مسئول قرآنی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی اظهارکرد: طرح نوین بشری ویژه دانشجویان برادر با حضور حدود 20 دانشجو از دانشگاه های استان هم اکنون در حال برگزاری بوده که این مهم به روخوانی و تجوید قرآن کریم می پردازد.

وی با بیان اینکه این دوره بطور رایگان و مجازی برگزار می شود، افزود: در پایان این دوره به علاقمندان گواهینامه معتبر ارائه می شود.

قانع ادامه داد: در طرح بشری روش های جدید آموزش قرآن براساس سن از خردسالان تا بزرگسالان به افراد آموزش داده شد، ماهیت و ساختار اصلی آموزش قرآن (شنیدن و تکرار پس از شنیدن )است و این روش نیز بر شنیدار به کمک پادکست و گفتار متمرکز بوده و البته روش برای هر گروه سنی تفاوت هایی نیز دارد.

وی تاکید کرد: در حقیقت اجرای این طرح با هدف آموزش قرآن به سبک رسول اکرم(ص) یعنی شنیدن و تکرار پس از شنیدن، آکادمیک کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، آموزش قابل درک برای همه اقشار جامعه و آسان سازی آموزش قرائت قرآن کریم صورت می گیرد.

قانع یادآور شد: طرح قرآنی بشری از روش های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم است و تربیت و آموزش معلم و مربی که به این شیوه تسلط کافی داشته باشد، می تواند گام مؤثری در این عرصه باشد و این دوره به صورت ملی برگزار می شود و هماهنگی و نظارت بر اجرای آن بر عهده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام

نظرات

captcha