نظام مسائل استان یزد در محورهای جشنواره رسانه ای ابوذر مورد توجه گیرد

به گزارش ایرنا، سرهنگ حمیدرضا محدث روز سه شنبه در نشست شورای سیاستگذاری چهارمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر استان یزد با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت به خصوص شهید سنوار اظهار داشت: نگاه ما به جشنواره ابوذر باید بر اساس اثربخشی باشد و هدف از برگزاری این جشنواره بر آسیب شناسی مسائل و استعدادیابی شرکت کنندگان در جشنواره های قبلی صورت گیرد تا دچار روزمرگی نشویم .

به گزارش ایرنا، سرهنگ حمیدرضا محدث روز سه شنبه در نشست شورای سیاستگذاری چهارمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر استان یزد با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت به خصوص شهید سنوار اظهار داشت: نگاه ما به جشنواره ابوذر باید بر اساس اثربخشی باشد و هدف از برگزاری این جشنواره بر آسیب شناسی مسائل و استعدادیابی شرکت کنندگان در جشنواره های قبلی صورت گیرد تا دچار روزمرگی نشویم .

وی با بیان اینکه بسیج داوطلبانه کار کردن است برای حل مسائل جامعه است، ادامه داد: نگرش حاکم بر جشنواره رسانه ای ابوذر باید پیامدی باشد تا به یافتن راهکارهایی برای حل مسائل منجر شود.

سرهنگ محدث یادآور شد: در همه بخش های جشنواره یکی از محورهایی که نیاز است مورد توجه قرار گیرد، نظام مسائل بومی استان است که باید با راهکارهای مناسب از سوی اصحاب رسانه به صورت مطالبه گرانه مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه به مسائل شهرستان ها نیز توجه شود.

وی با تاکید بر داشتن نگاه بومی به محورهای جشنواره تصریح کرد: مسائل اولویت دار استان از بعد رسانه نیازمند توجه بیشتر است تا از این طریق مردمی سازی در حوزه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی در راستای سیاست های کلی نظام به تبدیل گفتمان حاکم در جامعه شود.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: اگر برنامه ها در مسیر سیاست های کلی نظام اجرا شده بود، هم اکنون شاهد بخشی از مشکلات موجود در جامعه نبودیم در برخی زمینه ها مانند سند تحول آموزش و پرورش هنوز یک الگوی مناسب در راستای توانمندسازی مدرسه ارائه نشده است و در این زمینه رسانه ها می توانند خیلی اثرگذار باشند.

سرهنگ محدث اضافه کرد: اگر مسئولان در حوزه رسانه مورد نقد قرار گیرد ، بیشتر به موارد می پردازد و یکی از آسیب های حوزه رسانه ضعف در تولید محتوا است و بخش قابل توجهی از فعالان عرصه رسانه نیازمند تقویت سواد رسانه ای هستند تا بتوانند سواد رسانه ای جامعه را افزایش دهند.

وی توجه به سه راهبرد اساسی اعلام شده از سوی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم که تاکید بر جهاد خدمت رسانی، امید آفرینی و جهادتبیین را مورد تاکید قرارداده اند، را ضروری دانست و گفت: افکار عمومی جامعه از خیلی از مسائل دنیا خبر ندارند و موضوع سواد رسانه ای در این زمینه بسیار مهم است، در این زمینه نیاز است تا ظرفیت ها را پای کار بیاوریم و این محورها در جشنواره ابوذر مد نظر قرار گیرد.

سرهنگ محدث یادآور شد: نقش رسانه در عصر حاضر مهمترین نقش است، خیلی از افراد جامعه از اقدامات بسیج در زمینه های مختلف بی اطلاع هستند ، بسیج در حوزه صنعت استان خیلی فعال بوده است، شیفت های ایثار با مشارکت بسیجیان اجرا شده، مشاوره های حقوقی رایگان، ویزیت رایگان و برگزاری میزهای خدمت از سوی بسیج ادارات تنها گوشه هایی از خدمات این مجموعه در استان بوده است ولی این خدمات کمتر رسانه ای شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد نیز گفت: امسال دهمین دوره کشور و چهارمین دوره استانی جشنواره رسانه ای ابوذر در یزد برگزار می شود که بخشی از سیاست گذاری ها و محورهای این جشنواره ملی و بخشی نیز بر اساس اولویت های استان تعیین می شود.

"علی پور میرزایی" با تاکید بر استفاده از تجربیات برگزاری سه دوره گذشته جشنواره ابوذر در استان افزود: بخشی از کار این جشنواره روی دوش خانه مطبوعات است و استعدادیابی و آموزش ، بخش دهه هشتادی ها نیز برای جشنواره امسال با رویکرد توجه بیشتر به موضوعات بومی و مسائل استان مد نظر قرار دارد که با تشکیل دبیرخانه اولویت ها تعیین و در هفته های آتی فراخوان جشنواره منتشر می شود.

حسین دشتی معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست توجه به استعدادهای شکوفا نشده که در دوره قبل شرکت کردند و آموزش تخصصی آنها را مورد تاکید قرار داد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با مشارکت خانه مطبوعات برای تقویت مهارت های فعالان با استعداد رسانه استان برنامه ریزی شده است.

در این نشست مقرر شد دبیرخانه جشنواره در نشست بعدی تشکیل و محورهای استانی متناسب با نظام مسائل استان تدوین و فراخوان جشنواره بر این اساس انتشار یابد.

نظرات

captcha