اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
محسن اسماعیلی در یادداشتی نوشت: شناخت نیک و بد راه هایی دارد، امّا ساده ترین راه مراجعه به وجدان و فطرت خویش است؛ چرا که پروردگار مهربان آن گاه که خلقت ما بیاراست، خوب و بد و تقوی و فجور را به ما الهام کرد
به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی، حقوق دان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در یادداشتی تحت موضوع درسی از نهج البلاغه نوشت؛
شاید شما هم کسانی را دیده باشید که در توجیه کردار ناپسند خود، می گویند: «نمی دانستم». این گفته اگر هم «عُذر» باشد، «حُسن» نیست و جای این پرسش باقی است که چرا نمی دانستی و یا چرا به دنبال دانستن نرفتی. عاقل آن است که قبل از هر کار در خیر و شرّ آن بیندیشد و به جای شرمندگی و عذرخواهی بعدی، زحمت تفکر و تحقیق را بر خود هموار سازد. به راستی «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟»
امّا مشکل به این جا تمام نمی شود، تازه جای آن است که بپرسیم کدام کار خیر است و کدام کار زشت. شناخت نیک و بد راه هایی دارد، امّا ساده ترین راه مراجعه به وجدان و فطرت خویش است؛ چرا که پروردگار مهربان آن گاه که خلقت ما بیاراست، خوب و بد و تقوی و فجور را به ما الهام کرد؛ «و نَفْسٍ وَ ما سَوّیها فَاَلْهَمَها فُجورَها و تَقوْیها». لابد «برّ و تقوی» و نیز «اثم و عدوان» برای ما قابل شناختن بوده است که به یکی امر و از دیگری نهی شده ایم!
شخصی به نام وابصه خدمت رسول اکرم(ص) آمد و گفت: سؤالی دارم. حضرت فرمود: پیش از تو بگویم سؤال تو چیست؟ تو آمده ای تا بپرسی برّ و تقوا و همچنین اثم و عدوان چیست؟ وابصه عرض کرد: بله یا رسول الله! پیامبر انگشت بر سینه آن مرد نهاد و فرمود: «استفت قلبک» یعنی ای وابصه، پاسخ این پرسش را از دل خودبخواه.
این گونه است که پدر پیر و دانای ما فرموده است: «پسرکم! خود را میان خویش و دیگری میزانی بشمار، پس آن چه برای خود دوست می داری، برای جز خود دوست بدار و آن چه تو را خوش نیاید برای او ناخوش بشمار و ستم مکن چنان که دوست نداری بر تو ستم رود، و نیکی کن چنان که دوست می داری به تو نیکی کنند، و آنچه از دیگران زشت می داری برای خود زشت بدان، و از مردم برای خود آن بپسند که از خود می پسندی در حق آنان».
{{name}}
{{content}}