ساز کوک "همراز" ملایر در رودکی تهران

به گزارش ایرنا؛ موسیقی سنتی بخشی از هویت اصیل هزاران ساله ایرانیان است که هنرمندان و گروه های بزرگ و کوچک موسیقی همچون "گروه موسیقی همراز"، به واسطه ذات هنری که نزد ایرانیان است، اجازه ندادند هویت هزاران ساله موسیقی ایرانی محو و یا کمرنگ شود.

به گزارش ایرنا؛ موسیقی سنتی بخشی از هویت اصیل هزاران ساله ایرانیان است که هنرمندان و گروه های بزرگ و کوچک موسیقی همچون "گروه موسیقی همراز"، به واسطه ذات هنری که نزد ایرانیان است، اجازه ندادند هویت هزاران ساله موسیقی ایرانی محو و یا کمرنگ شود.

گروه موسیقی همراز در مدت زمان فعالیت خود، افتخارات بزرگی را در کارنامه خود کسب کرده و تاکنون با اجرای برنامه های متعدد در قالب جشنواره، رویداد موسیقی و کنسرت و ضبط آلبوم، لحظه های ماندگاری را برای علاقه مندان به هنر موسیقی ثبت و ضبط کرده است.

این گروه به واسطه فعالیت هنری والای خود، هنرمندان بسیاری را در عرصه موسیقی سنتی پرورش داده و به جامعه موسیقی معرفی کرده است و آرزوهای بلندی را برای معرفی این هنر فاخر ایرانی و پیوند زدن ملت ها و فرهنگ های مختلف را با زبان موسیقی اصیل ایرانی در سر می پروراند.

رئیس انجمن موسیقی ملایر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: گروه موسیقی همراز هفدهم آبان ماه در تالار رودکی تهران به روی صحنه می رود.

«رضا قدسی» که به عنوان نوازنده کمانچه و سرپرست، گروه موسیقی همراز را همراهی می کند، افزود: «فرامرز سپهری نیا» نوازنده نی، «سیدعلی میرشاه ولد» نوازنده سنتور، «سیدشبیر میرسنجری» نوازنده تار، «حجت الله عبدلی» نوازنده عود، «منصور مرادی زاده» نوازنده تنبک و «پریزاد بختیاری» نوازنده دف و سازهای کوبه ای از دیگر اعضای این گروه هستند.

وی ادامه داد: «علی جباری پور» نیز به عنوان خواننده، گروه موسیقی همراز را در کنسرت رودکی تهران همراهی می کند.

رئیس انجمن موسیقی ملایر بیان کرد: این کنسرت چهارمین اجرای رسمی گروه همراز در تهران است و قبل از این در سال های 1390 و 1402 در سالن اصلی خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران و سال 1398 در سالن سوره حوزه هنری به روی صحنه رفته است.

قدسی گفت: گروه همراز با هدف حفظ و اشاعه، احیا و ترویج موسیقی فاخر ایرانی در آبان ماه 1382 در ابتدا با بازسازی آثار موسیقی گذشته و سپس با تکیه بر دانش موسیقیایی اعضای گروه در شهرستان ملایر آغاز به فعالیت کرد.

وی اظهار کرد: با اتکاء به خداوند و همکاری و حمایت دست اندرکاران فرهنگ و هنر و متولیان امر، امیدواریم در آینده نیز به گسترش و پرورش این هنر اصیل در گوشه و کنار این سرزمین پرگهر بپردازیم.

حضور گروه همراز در 24 دوره جشنواره موسیقی

سرپرست گروه موسیقی همراز ملایر شرکت در 24 دوره جشنواره موسیقی استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی، کسب عناوین برتر، اجرای کنسرت های متعدد بی شمار در خارج از کشور و استان هایی همچون تهران، همدان، گلستان، خراسان، لرستان، یزد و مرکزی را از جمله فعالیت های این گروه موسیقی عنوان کرد.

قدسی یادآور شد: علاوه بر حضور در جشنواره های متعدد، ضبط و انتشار آلبوم همراز در سال 1398 بخش دیگری از فعالیت های این گروه وزین و پرافتخار است.

وی گفت: گروه همراز قصد دارد امسال علاوه بر شرکت در جشنواره های موسیقی استانی و بین المللی فجر، کنسرت نمایشگاهی ارزشمند با همکاری انجمن خوشنویسان را در ملایر برگزار کند.

رئیس انجمن موسیقی ملایر ادامه داد: گروه همراز تاکنون هنرمندان بسیاری را به جامعه موسیقی معرفی کرده و بدیهی است تداوم فعالیت این گروه، نیازمند حمایت همه هنردوستان و مخاطبان و همچنین مسوولان و متولیان امر است.

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر چهار آموزشگاه آزاد موسیقی ایران مهر، آوای هنر، آوانا و همراز در سطح شهرستان ملایر فعال است که از این میان گروه موسیقی "همراز" به سرپرستی «رضا قدسی»، قوی ترین گروه موسیقی استان همدان به شمار می رود.

نظرات

captcha