مدیرکل آموزش وپرورش کرمانشاه:

خانواده ها برای تعلیم وتربیت بهتر دانش آموزان با اولیای مدرسه همکاری کنند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده ها خواست برای تعلیم و تربیت بهتر دانش آموزان با اولیای مدرسه بیشتر همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، سلمان محمدی، امروز(25 مهر) در همایشی که به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان(24 تا 30 مهر) در کرمانشاه برگزار شد، از مدرسه به عنوان خاستگاه رشد دانش آموزان یاد کرد و افزود: برای رسیدن به رشد همه جانبه دانش آموزان راهی جز این نداریم که اولیای خانه و مدرسه را با هم همراه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همراهی خانه و مدرسه را صرفا نمی توان به کمک های مالی محدود دانست، گفت: همراهی اولیای خانه و مدرسه زمانی می تواند تاثیرگذاری لازم را در تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان داشته باشد که این همراهی نه در حد حرف و شعار بلکه، در عمل وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: اگر هر کدام از دانش آموزان را به یک پرنده تشبیه کنیم که می خواهد پرواز کند، برای پرواز موفق این پرنده باید دو بال خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت او با هم هماهنگ باشند تا او دچار تعارض تربیتی نشود. اگر معلم و اولیای مدرسه حرفی بزنند و والدین در خانه حرفی خلاف گفته های معلم بزنند، دانش آموز با تعارض تربیتی مواجه خواهد شد و در این صورت آموزش های مدرسه و خانه نمی تواند کارایی لازم را جهت تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان داشته باشند.

محمدی ادامه داد: حتی به سرویس مدارس هم باید به عنوان یک الگوی تربیتی نگاه شود، چون اگر به عنوان مثال معلم در مدرسه اهمیت رعایت قوانین را به دانش آموزان درس بدهد و راننده سرویس مدرسه حین تردد دانش آموزان مثلا چراغ قرمز را رد کند و این اقدام خود را به نوعی زرنگی قلمداد کند، طبیعتا دانش آموز دچار تعارض تربیتی خواهد شد.

وی از خانواده ها خواست همانطور که انتظار دارند، مدرسه خانه دوم دانش آموزان باشد، منزل را هم مدرسه دوم دانش آموزان بدانند و با اولیای مدرسه برای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان همکاری داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه همه دانش آموزان فرزندان ما هستند و باید در جهت تعلیم و تربیت صحیح آنها بکوشیم، افزود: روی تعلیم و تربیت تک تک دانش آموزان حساس هستیم.

محمدی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مبنای کار دستگاه تعلیم و تربیت در استان است، گفت: بر اساس این سند باید دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرده و آنها را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه برای تربیت صحیح دانش آموزان به دنبال تربیت چند ساحتی آنها هستیم، گفت: دانش آموزی که صرفا در یک بعد خاص رشد کرده باشد نمی تواند در زندگی موفق باشد، لذا برای قرار دادن دانش آموزان در مسیر موفقیت و پیشرفت باید در پی تربیت تمام ساحتی آنها باشیم.

محمدی با بیان اینکه مهر ماه امسال 370 هزار دانش آموز راهی مدارس استان کرمانشاه شدند، گفت: این دانش آموزان در چهار هزار مدرسه و 15 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل شده و قریب 26 هزار فرهنگی شاغل عهده دار تعلیم و تربیت آنها در استان شده اند.

فرشته حشمتیان مشاور وزیر آموزش وپرورش نیز در این همایش، از انجمن اولیاء و مربیان به عنوان پل ارتباطی بین خانه و مدرسه یاد کرد و افزود: همراهی اولیای خانه و مدرسه می تواند کارایی دستگاه تعلیم و تربیت را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

وی تاکید کرد: همراهی اولیای خانه و مدرسه سبب خواهد شد دانش آموزان در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند.

حشمتیان سپس با بیان اینکه در 90درصد جلسات انجمن اولیاء و مربیان مادرها حضور پیدا می کنند، از پدرها هم خواست برای فرزندان خود وقت بگذارند و با حضور در این نشست ها زمینه های رشد و پیشرفت دانش آموزان را مهیا کنند.

در این نشست دو تن از اولیای دانش آموزان مطالبات و درخواست های خود را مطرح کرده و در ادامه فعالان انجمن اولیاء و مربیان کرمانشاه تجلیل شدند.

انتهای پیام

نظرات

captcha