اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
ایسنا/اصفهان سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همواره بهترین و موفق ترین مدارس ما، پویاترین انجمن های اولیا و مربیان داشته اند.
امینه سادات طباطبایی در گفت وگو با ایسنا و به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان بیان (24 تا 30 مهرماه) کرد: انجمن اولیا و مربیان نهادی مردمی و بستری قانونی در مدارس است که مادران و پدران یا اولیا می توانند به آن وارد شوند و اقداماتی مؤثر مطابق خواسته های خود رقم بزنند. شاید این انجمن تنها نهادی باشد که اولیا از مسیر آن می توانند در آموزش و پرورش نقش آفرینی و مشارکت کنند.
وی قانونی بودن انجمن اولیا و مربیان را مهم دانست و ادامه داد: این مسئله که تشکیل انجمن اولیا و مربیان همسو با قانون رخ می دهد، اهمیت دارد، چراکه خود قانون محور نظم اجتماعی است. در چارچوب این انجمن احساس مسئولیت پذیری اجتماعی افراد برانگیخته می شود که پیامدهای شایان توجهی برای مدارس دارد.
سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره عرصه های مشارکتی اولیا توضیح داد: مشارکت والدین در انجمن اولیا و مربیان دامنه متنوعی دارد. این همکاری و مشارکت در یک اتاق گفت وگوی اولیا یا اتاق معروف به انجمن و در شش کارگروه تخصصی رخ می دهد.
طباطبایی در تبیین شش کارگروه مذکور اظهار کرد: کارگروه جمعی از اولیا و افراد داوطلب هستند که همسو با علاقه، توانایی و ساعات مدنظرشان در یک تخصص ویژه فعالیت می کنند. هر کارگروه زمینه ساز و فرصتی برای ارائۀ مهارت، علم و تخصص اعضای آن است.
وی در توصیف کارگروه ها چنین شرح داد: خانواده ها غالباً انجمن اولیا و مربیان را به فعالیت های مالی و عمرانی و رفاهی می شناسند، اما شش کارگروه متنوع و تعریف شده در زیرمجموعه انجمن اولیا و مربیان وجود دارد که در عرصه همفکری و همکاری اثرگذارند. این کارگروه ها شامل کارگروه های دینی و پرورشی، اجتماعی، علمی و فناوری، هنری و فوق برنامه، تربیت بدنی و بهداشت و مالی، عمرانی و رفاهی می شود.
سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با ذکر این نکته که کارگروه ها زیرمجموعه های پرشماری دارند، افزود: در این زیرمجموعه ها آموزش ها و رویدادهای متعددی عملی می شود که همگی به بالیدگی بیش از پیش دانش آموزان کمک می کند. فعالیت های محیط زیستی، درختکاری، هوای پاک، برپایی خیریه و بازارچه، همایش های خانوادگی، زیباسازی و شاداب سازی فضای مدرسه و کشف استعداد فقط بخشی از ثمره های انجمن اولیا و مربیان است.
طباطبایی درباره موفق ترین انجمن های اولیا و مربیان گفت: اولیایی که در انجمن حضور دارند، نمایندۀ تمامی اولیای مدرسه هستند. اگر این نمایندگان از توانمندی و تدبیر کافی برخوردار باشند، بهترین اتفاقات در مدارس رخ می دهد. همواره بهترین و موفق ترین مدارس ما، پویاترین انجمن های اولیا و مربیان داشته اند.
وی با اشاره به اینکه چنین انجمنی اتفاقی شکل نمی گیرد و منوط به برخی عوامل است، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری اولیا در انتخابات، حضور در مجمع عمومی در روز انتخابات، اعلام نامزدی از سوی افراد توانمند و انتخاب درست همگی عواملی است که به شکل گیری یک انجمن اولیا و مربیان مؤثر منجر می شود.
سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه مدارس الگو همواره اولیای دغدغه مندی دارند، ادامه داد: اولیا باید چیستی انجمن، اهداف، اختیارات و وظایف آن را به خوبی درک کنند. بسیار مهم است که اولیای ما بدانند چقدر حضور آنان در انجمن اهمیت دارد. در چنین بستری افراد فردگرا نمی توانند نقش مؤثری ایفا کنند، انجمن عرصه ای است که افراد دارای مسئولیت اجتماعی و توانمند می توانند در آن حضور یابند و بهترین ها را برای دانش آموزان رقم بزنند.
طباطبایی نقش مدیر مدرسه را در موفقیت انجمن اولیا و مربیان مهم دانست و یادآور شد: مدیر مدرسه باید به اولیا و توانمندی هایشان اعتماد کند. مدیر موفق با روی گشاده از اولیای مسئولیت پذیر و دارای مهارت استقبال می کند. برای برخورداری از تعلیم و تربیت و مدرسه ای خوب باید اولیا و مربیان در بستر قانونی انجمن مشارکت کنند و همسو با یکدیگر گام بردارند.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}