اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
حضرت معصومه(س) گفت:معارف، فکر و ایمان بانوی کرامت در حد اعلایی قرار دارد تا بدانجا که ائمه(ع) درباره ایشان سخنانی بلندی دارند و مقام والای او را می ستایند.
آیت الله سید جمال الدین دین پرور، استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفتگو با ایکنا از قم، درباره مقامات و برکات حضرت فاطمه معصومه و جایگاه ایشان اظهار کرد: یکی از نکات برجسته راجع به حضرت فاطمه معصومه(س) که در فرهنگ اسلام و تشیع وجود دارد، به خصوص در زمانی که نسبت به دختران و زنان توجه خاصی نمی شده، این است که ما مشاهده می کنیم یک دختر نوجوان از نظر معارف، فکر و ایمان در حد اعلایی قرار دارد تا بدانجا که ائمه(ع) درباره ایشان سخنانی بلندی دارند و مقام والای او را می ستایند.
دقت در تعابیر باعث می شود انسان متعجب شود که ایشان در چه مکتبی تربیت یافته که از نظر معارف و فرهنگ و تعالی روح به حدی رسیده است که حتی زیارت قبر وی را موجب بهشتی شدن انسان می دانند؛
لذا نتیجه می گیرد این مکتب نسبت به تربیت انسان، برنامه ها و نکات عمیقی دارد. ما مشاهده می کنیم که حضرت معصومه(س) که از مدینه به خراسان برای دیدن برادر هجرت می کنند، حرکات و رفتار و گفتار ایران در این مسیر بسیار آموزنده و معرف مکتب اهل بیت است و باید نسل جوان با این معارف آشنا شود و این تربیت شدگان مکتب اهل بیت را بشناسد تا نقش اجتماعی خویش را بهتر ایفا کند.
درباره زیارت ایشان در چند داریم که هر کسی که حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کند بهشت نثار وی خواهد شد و لایق بهشتی شدن می گردد. این نکته بسیار مهمی است. اما باید دقت کنیم که زیارت مثل یک امر تفریحی و سفر سیاحتی نیست. بلکه زیارت یک حرکت معنوی، اخلاقی و سفر روحی عمیق است.
زائر هم باید اخلاق و رفتار امام و امامزاده را بشناسد و هم تصمیم بگیرد که لااقل بخشی از آن اخلاق و رفتار را در زندگی اش پیاده کند. این که زیارت حضرت معصومه معادل بهشت است در واقع خبر از مقام والای حضرت به صورت کلی و سربسته می دهد تا نشانگر این باشد که مقام بلند ایشان چه اندازه است و زائر بتواند با توسل به این وجود نورانی و ملکوتی، خویش را در کردار و رفتار به آن حضرت نزدیک بنماید.
برکات حضرت معصومه و الطاف ایشان به جامعه ایران و جامعه تشیع بسیار است و جهات مختلفی دارد. من یکی از آنها را که درباره حوزه علمیه قم و معارف اهل بیت است بیان می کنم.
یک نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که فرهنگ اهل بیت(ع) و علومی که از اهل بیت به ما رسیده را باید در سخنان و سیره ائمه اطهار جستجو کرد. یعنی به گونه ای است که امامان معصوم آن علوم و حقایق را در قالب حدیث برای ما بیان کرده اند و حدیث یک علامت و نشانه برای ورود به این دریای معارف اهل بیت است. مطالب و سخنان اهل بیت غیر از سخنان دانشمندان و دیگر افراد است. زیرا اهل بیت این مطالب ناب را به سبب اتصال به سرچشمه وحی دریافت کرده و برای ما بیان داشته اند که در قالب کلماتی با سطح بالا بیان شده و این کلمات و سخنان می تواند معدن علوم و فنون و دانش های دیگر باشد؛ لذا هر کدام از این مفاهیم از بس بلند است اگرچه در یک جمله کوتاه بیان شده باشد، با معنای ظاهری و ترجمه قابل درک دقیق نیست. بلکه لازم است کارشناسان و آشنایان با فرهنگ اهل بیت این سخنان را توضیح داده و تبیین کنند و علوم نهفته در آن را کشف نموده و بیان نمایند؛ بنابراین فرهنگ اسلام و اهل بیت که با حدیث عجین است نیازمند وجود کارشناسان است و یکی از برکات حضرت معصومه این است که اشخاصی کارشناس در طی هزار سال اخیر توانسته اند به برکت حضرت معصومه، در حوزه علمیه قم، چه در عصر شیخ صدوق، چه در قرن های بعدی، چه در زمان صفویه و عصر میرزای قمی و چه در زمان حاضر گنجینه های وجود موجود در این احادیث را بررسی و واکاوی کرده و جمع آوری و تدوین کنند.
در حوزه علمیه قم که در گرداگرد شمع وجود حضرت معصومه و از برکت ایشان شکل گرفته و باقی مانده، همواره علما و فضلا و روحانیون به تبیین حقایق مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بپردازند و در احادیثی داریم که به ویژه در آخرالزمان قم محل انتشار علوم آل محمد(ص) برای استبصار و روشن شدن مردم جهانیان و آشنا شدن با گنجینه های الهی و ملکوتی کلام اهل بیت می باشد.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}