اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان کردستان با اشاره به متناسب سازی کد رشته های تحصیلی دانشگاه علمی - کاربردی با نیاز بازار کار گفت: رفع خلاءهای مهارتی در اولویت دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان قرار دارد.
به گزارش ایکنا از کردستان، شاهین فکور، رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان امروز، 22 مهر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: سفیران آرامش بخش جامعه نمایندگان واقعی افکار عمومی جامعه هستند.
وی افزود: اطلاع رسانی مفید و آگاه سازی جامعه جزئی از حقوق شهروندی است، اگر حقوق شهروندی به خوبی رعایت شود، عدالت اجتماعی رعایت شده است و این امر زمینه ساز امیدآفرینی در جامعه خواهد شد.
رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان با اشاره به اینکه اساس تشکیل این نشست به مناسبت سالگرد تأسیس دانشگاه علمی کاربردی بوده است، افزود: 18 مهر دانشگاه علمی - کاربردی در سطح کشور به دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه علیرغم تولد مبارک دانشگاه علمی - کاربردی و اعلام خطرها، سال به سال به جرگه جامعه فارغ التحصیلان بیکار اضافه خواهند شد، بیان کرد: در این راستان در برنامه ششم توسعه تصویب شد که تا پایان برنامه 33 درصد آموزش های دانشگاهی مهارتی باشد که 14 درصد آن محقق شده است و در برنامه هفتم باید 50 درصد آموزش های مهارتی باشد.
فکور افزود: دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان به تأسی از جریان کلی کشوری گاهی از مأموریتش دور شده و گاهی نزدیک مأموریت خود حرکت کرده که هرگاه در راستای مأموریت و رسالتش گام برداشته توانستیم در حوزه مهارت آموزی رشد خوبی در کشور داشته باشیم.
وی ادامه داد: طی سه سال اخیر جهت گیری مناسب و مطلوبی با مأموریت اولیه داشته است، اظهار کرد: این جهت گیری با دو رویکرد آموزش متناسب با نیاز روز و بازار کار و کمک به اشتغال بوده است. برای تحقق این جهت گیری سه محور دوره های آموزشی مقطع دار و دوره های آموزش کوتاه مدت و دوره های متناسب با نیاز بازار را اولویت خود قرار داده است.
رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان اظهار کرد: در راستای رویکرد آموزشی متناسب با نیاز بازار دانشگاه علمی - کاربردی در رشته های تحصیلی مقطع دار 8 هزار کد رشته را به چهار هزار کد رشته تغییر داد و در استان از 350 رشته 155 کد رشته حذف شد.
وی به فعالیت 9 مرکز آموزش علمی - کاربردی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو هزار و 100 نفر دانشجو داریم که با احتساب دانشجویان ثبت نامی مهر به سه هزار نفر دانشجو افزایش خواهد یافت.
فکور با اشاره به اینکه 43 درصد دانشجوهای دانشگاه علمی - کاربردی شاغل هستند، افزود: با انجام برنامه های آموزشی مختلف توانستیم این میزان را به 78 درصد ارتقا دهیم در کل 78 درصد دانشجویان در خروجی شاغل بوده اند.
وی بیشترین اشتغال را در حوزه فرهنگ و هنر و صنعت داشتیم، اظهار کرد: در آمایش سرزمین بعد از حذف کد رشته های دانشگاه به سراغ برنامه های درسی رفتیم و سرفصل ها درسی در گروه های آموزشی بازنگری و اصلاح شد.
فکور با اشاره به اینکه 58 دوره کوتاه مدت تک درس آزاد و 17 پودمان مکمل تخصصی در سطح دانشگاه علمی کاربردی استان داشتیم، افزود: طی این سه سال در دوره های کوتاه مدت و دوره های آموزشی مقطع دار، با نیازسنجی صورت گرفته خلاء آموزشی را برای افراد خارج از دانشگاه مرتفع کردیم.
رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان با اعلام اینکه دانشگاه متولی اشتغال نیست، افزود: امروز در نسل بندی دانشگاه های جهان در حال ایجاد اشتغال برای دانشجویان فارغ التحصیل هستند اما دانشگاه علمی - کاربردی در راستای مسئولیت اجتماعی خود اشتغال دانشجویان را مورد توجه قرار داده است.
وی به ایجاد اشتغال برای هشت هزار نفر در سال 1402 و اشتغال چهار هزار نفر در 1403 اشاره کرد و گفت: سهم استان کردستان از این اشتغال متناسب با نیاز بازار 23 نفر بوده و سهم استان در سال جاری 13 نفر بوده است.
فکور به قرارداد بستن با مراکز آموزشی جدید در بانه و مریوان اشاهر کرد و گفت: در تلاشیم تا در سال جاری یک مرکز آموزش جدید در ارتباط با صنعت را در استان تأسیس کنیم.
وی به اجرای طرح آباد، طرحی آموزشی برای اشتغال دانش آموختگان بیکار اشاره کرد کرد و یادآور شد: با نگاه آسیب شناسانه به آموزش های دانشگاه علمی - کاربردی و رفع خلاءهای مهارتی طرح آباد در کردستان اجرا شده است.
رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان با اشاره به اینکه طرح «آباد» به آموزش مهارتی در محیط واقعی کار می پردازد، گفت: سال گذشته 32 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 4 به دانش آموختگان اعطا شد.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}