اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
اهواز -مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: باید بتوانیم کشتی های بزرگ را پذیرش کنیم تا قیمت تمام شده در حوزه حمل و نقل را به صورت دریایی کاهش دهیم.
به گزارش خبرنگار مهر ، ابوطالب گرایلو عصر امروز یکشنبه در حاشیه نشست کمیته ساماندهی سواحل خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: اولین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان در سال 1403 با ریاست استاندار برگزار کردیم که در اصل باید به صورت فصلی باشد. جلسه مذکور با ابلاغ سیاست های 9 گانه مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد دریا محور مصادف شد که خوشبختانه دولت وقت آئین نامه اجرایی آن را ابلاغ کرد به گونه ای که وظایف هرکدام از وزارتخانه ها مشخص شده است.
وی سازمان بنادر و دریانوردی را مرجع عملی دریا و بندری کشور خواند و گفت: در برنامه های اجرایی حداقل چهار مورد ارتباط مستقیم با سازمان دارد که ما در خوزستان متأثر خواهیم شد. سازمان بنادر در راستای تحقق برنامه های مشاور ذیصلاح را به کار گرفته تا بتواند در آن بخش ها آنچه که مصوب شده است انجام دهد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: عمده آنها در بخش این است که بتواند تراز خوبی را بین درآمد و هزینه ها ایجاد کند، اصلاح ساختار تعرفه ای را در مقایسه با آنچه امروز در کشورهای اطراف اتفاق می افتد داشته باشد که همه اینها قطعاً در بخش حمل و نقل دریایی تأثیرگذار خواهد بود.
گرایلو بیان کرد: آنچه که در خوزستان اهمیت داشته و بنده به آن تاکید دارم این است که ما یک سهم 20 درصدی از سواحل کل کشور در خوزستان را داریم، اگرچه حداقل در حوزه بنادر تجاری را داریم که ظرفیت بیش از 71 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر هفتگانه داریم اما شاید کفایت لازم را نکند.
وی یکی از زیرساخت های شاخص در خوزستان را منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی اعلام و عنوان کرد: 11 هزار و 44 هکتار وسعت منطقه مذکور است. در حال حاضر یک هزار و 300 هکتار آن را در قالب سیاست های توسعه دریا محور در اراضی ایجاد می کنیم که خود 329 هکتار زیرساخت بندری اضافه خواهد کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: کانال دسترسی خورموسی اهمیت فوق العاده زیادی برای بندر امام دارد که خوشبختانه عملیات لایروبی آن در جاهایی که مأموریت داشته انجام داده ایم و اکنون حداقل عمق 14 متر را نیست به سی دی داریم لذا مشکلی برای پذیرش کشتی های بزرگ نداریم.
گرایلو بیان کرد: باید بتوانیم کشتی های بزرگ را پذیرش کنیم تا قیمت تمام شده در حوزه حمل و نقل دریایی را کاهش دهیم اما تمرکز ما این است که سایر اراضی توسعه بندر امام را فعال کنیم.
وی افزود: انجام مطالعات در راستای ایجاد بندر جدید از جمله اقدامات صورت گرفته است که خوشبختانه مطالعات بازار آن انجام شده و اگر به تصویب سازمان بنادر و دریانوردی برسد، مطالعات پایه و تفصیلی را خواهیم داشت که این خود پایه گذار یک اتفاق جدید در بندر امام خواهد بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار کرد: با اتفاقی که اکنون رخ داده و اراضی هکتاری را آماده می کنیم قطعاً انتظار داریم اگر چالش هایی متوجه این پروژه است در سطح استان رفع شود که در جلسه مطرح شد. یکی از پروژه ها شهر لجستیکی بندر امام خمینی است که در جلسه امروز مطرح شد و اگر در سطح خوزستان به تصویب برسد یک اقدام شاخص در حوزه حمل و نقل دریایی خواهد بود.
گرایلو اضافه کرد: همچنین اگر مقدمه فراهم شود که بتوانیم پایانه بندری امام خمینی را به جای دیگری که وسعت بیشتری دارد منتقل کنیم آنگاه می توانیم اراضی که اکنون در اختیار پایانه است را به زیرساخت های بندری اختصاص دهیم تا سرمایه گذاران را جذب کنیم.
به گفته وی، در سایر بنادر خوزستان نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته، شتاب خوبی در زمینه سیاست ها صورت گرفته و حداقل 540 میلیارد تومان در بنادر کوچک با کارهای زیرساختی انجام شده است که ساخت انبار، اسکله و برق رسانی از جمله آنها بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه در حوزه بندر امام 7 هزار میلیارد تومان از اعتبارات سرمایه سازمان بنادر برای تقویت و یا ایجاد زیرساخت ها استفاده کرده ایم، تصریح کرد: همزمان توفیق بسیار خوبی در جذب سرمایه گذاری داشتیم و اکنون بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذارانی داریم که در حوزه کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام سرمایه گذاری کرده اند.
گرایلو اظهار کرد: جذب سرمایه گذار به جذب کشتی و کالای بیشتر منتهی خواهد شد. امیدواریم در چنین جلساتی بتوانیم معضلات، مشکلات و چالش های حوزه دریا محور را با کمک همه دستگاه های سطح استان رفع کرده و حداقل در حوزه توسعه دریا محور جز استان های شاخص باشیم.
{{name}}
{{content}}