اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
مدرسه باید فضای آرامش کودکان باشد، برای همین به آن خانه دوم همه کودکان می گویند؛ اما در این سال ها کودکان بسیاری بودند که با تنبیه بدنی معلم خود روبه رو شدند، هرچند برخی از آنها هم رسانه ای شده است. حتی در سال تحصیلی جدید هم در اویل مهر خبرهایی از تنبیه فیزیکی معلمی در مدرسه رسانه ای شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شرق: مدرسه باید فضای آرامش کودکان باشد، برای همین به آن خانه دوم همه کودکان می گویند؛ اما در این سال ها کودکان بسیاری بودند که با تنبیه بدنی معلم خود روبه رو شدند، هرچند برخی از آنها هم رسانه ای شده است. حتی در سال تحصیلی جدید هم در اوایل مهر خبرهایی از تنبیه فیزیکی معلمی در مدرسه رسانه ای شد. این خبرها یک سؤال جدی را در ذهن همه فعالان پررنگ می کند؛ اینکه در هنگام استخدام معلم ها چقدر سواد ارتباط با کودک جدی گرفته می شود؟ فعالان حوزه کودک روایت های بسیاری در دست دارند از ترک تحصیل خودخواسته کودکان به دلیل رفتارهای قهری و خشونت آمیز مسئولان مدرسه. بنابراین نیاز است تا مسئولان آموزش و پرورش در این مورد توجه جدی تری داشته باشند تا حتی در دورترین استان های کشور و در روستای محروم مناطق مرزی هم دیگر شاهد تنبیه هیچ معلمی نباشیم. این در حالی است که در مدارسی از همین پایتخت نیز همچنان روایت تنبیه معلم ها به گوش می رسد و به نظر می رسد این موضوع به ورود جدی مسئولان نیاز دارد.
همچنین معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در آیین نامه اجرائی مدارس «تنبیه» به معنای آگاهی بخشی مطرح شده است، به ایسنا گفت: هیچ فردی از عوامل آموزشی و تربیتی در مدرسه از معلم تا مدیر و معاون، حق تنبیه بدنی دانش آموز را ندارد و در صورت انجام این کار با او برخورد می شود.
موسی الرضا کفاش با بیان اینکه در ماده 81 آیین نامه اجرائی مدارس تنبیه بدنی دانش آموز و سوءرفتار با وی به هر دلیل و تحت هر شرایطی ممنوع است و با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می شود، گفت: مدیر مدرسه باید همکاران خود را نسبت به امور انضباطی، ممنوعیت تنبیه بدنی و سوءرفتار با دانش آموز آگاه کند. وی با بیان اینکه در قوانین بالادستی ازجمله قانون مصوب 23 اردیبهشت 99 مجلس شورای اسلامی، مصادیق سوء رفتار نیز گفته شده است، افزود: هرگونه فعل یا ترک فعل عمدی که سلامت جسمی، روانی، اخلاقی یا اجتماعی طفل و نوجوان را در معرض خطر و آسیب قرار دهد از قبیل ضرب و جرح، محبوس کردن، سوءاستفاده جنسی، توهین یا تهدید نسبت به طفل یا نوجوان یا قراردادن او در شرایط سخت و غیرمتعارف یا خودداری از کمک به وی، به نوعی مصادیق سوءرفتار هستند که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان آمده است.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ فردی از عوامل آموزشی و تربیتی در مدرسه از معلم تا مدیر و معاون حق تنبیه بدنی دانش آموز را ندارد، ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، علاوه بر اینکه در هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری با آنها برخورد خواهد شد، به دلیل جنبه مجرمانه آن، در صورت شکایت اولیا از طریق مراجع قضائی قابل پیگیری است. کفاش با بیان اینکه توهین لفظی نیز مصداق سوء رفتار است، گفت: آنچه در آیین نامه اجرائی در باب تنبیه مطرح شده، تنبیه به معنای آگاهی بخشی است نه تنبیه بدنی. گفته شده عوامل مدرسه موظف هستند دانش آموزان را نسبت به خطاهایی که می کنند، آگاه و توجیه کنند نه اینکه با تنبیه بدنی جلوی رفتارهایشان گرفته شود. وی با بیان اینکه با کسانی که این کار را انجام دهند، برابر مقررات رفتار می شود، افزود: والدین در ابتدا می توانند با مراجعه به مدیر مدرسه موضوع را مطرح کنند، در صورت به نتیجه نرسیدن به ادارات آموزش و پرورش و واحدهای ارزیابی و عملکرد و شکایات استان یا وزارتخانه مراجعه و موضوع را پیگیری کنند و هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری هم موظف به رسیدگی و برخورد قانونی با فرد هستند. معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه هیئت های رسیدگی با فرد بر اساس قانون برخورد می کنند، اظهار کرد: از تذکر، اخطار و درج در پرونده تا اخراج و انفصال از خدمت و خیلی موارد دیگر برای معلمان و عوامل خاطی لحاظ می شود. در تخلفاتی هم که جنبه مجرمانه داشته باشند و مشکل جسمی برای دانش آموز ایجاد کنند، هیئت های رسیدگی فرد را به مراجع قضائی معرفی می کنند تا برخورد لازم با او انجام شود.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}