مهدوی:

هزار و 280 مددجو با تلاش شورای حل اختلاف از زندان آزاد شدند

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت:هزار و 280 نفر مددجو از زندان های استان تهران آزاد و برای 10 نفر از محکومین به قصاص نفس از اولیای دم رضایت گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا مهدوی معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در امور شوراهای حل اختلاف در تشریح اقدامات انجام شده در شوراهای حل اختلاف استان تهران در 6 ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال 1403 تا پایان شهریورماه حدود 501 هزار و 593 فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد، 326 هزار و 894 فقره پرونده مربوط به شهر تهران و 174 هزار و 699 فقره پرونده مربوط به شهرستان های تابعه استان بود.

وی در رابطه با آمار سازش در پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان، گفت: در پرونده های شهر تهران در مجموع 41/60 درصد سازش حاصل شده و این عدد در شهرستان های تابعه استان 75/45 درصد بوده است.

مهدوی ادامه داد: به این ترتیب میانگین سازش استان تهران به 21/55 درصد ارتقا یافته و این در حالیست که میانگین سازش در کشور 28/41 درصد است. بدین ترتیب شهر تهران به رتبه اول کشور در زمینه ایجاد صلح و سازش دست یافته است.

صدور 58 پروانه داوری حرفه ای برای متقاضیان در سال جاری

وی در ادامه از صدور 58 پروانه داوری حرفه ای پس از آزمون از متقاضیان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برای 442 نفر نیز که در سال 1402 آزمون و اختبار داده بودند پروانه حرفه ای صادر شد.

از ابتدای سال تاکنون برای 123 نفر پروانه میانجیگری در استان تهران صادر شد

معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در امور شوراهای حل اختلاف همچنین تصریح کرد: در سال 1402 از مجموع متقاضیان میانجیگری پس از آزمون و اختبار برای 123 نفر پروانه صادر شد که پروانه میانجیگری این افراد در سال 1403 به آن ها تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: در سال 1403 همچنین اولین کانون داوران حرفه ای کشور در استان تهران تاسیس شد.

93 درصد ابلاغ های شورای حل اختلاف استان به صورت الکترونیکی است

مهدوی در رابطه با آمار ابلاغ الکترونیک و پرونده های بدون کاغذ در شوراهای حل اختلاف استان تهران بیان کرد: در 6 ماهه ابتدای سال 1403 حدود 93 درصد ابلاغ های شورای حل اختلاف به صورت الکترونیکی بوده و با آغاز طرح بدون کاغذ در 178 شعبه در سطح استان، تعداد 39 هزار و 25 فقره پرونده در شورای حل اختلاف استان تهران تشکیل شده است.

وی به موضوع تشکیل شعب تخصصی در شوراهای حل اختلاف اشاره و اضافه کرد: در راستای اجرایی کردن شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری در سال های اخیر و اجرای ماده 9 قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب 31/02/1401 مجلس شورای اسلامی، شورای حل اختلاف اقدام به تأسیس شعب تخصصی در اتحادیه ها، اصناف، شهرک های صنعتی، پارک های فناوری، دانشگاه ها و … کرده است.

افتتاح 5 شعبه تخصصی ویژه در شورای حل اختلاف استان تهران

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران یادآور شد: تعداد 5 شعبه تخصصی ویژه مجمع ملی خیرین صنعتگر، رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، گازهای طبی و صنعتی، کارگران و نیروی انتظامی و 3 شعبه ویژه اردوگاه و کمپ فشافویه و یک شعبه صلحی در بخش قلعه نو در 6 ماهه اول سال 1403 افتتاح شد و این امر سبب شده هر نوع پرونده ای که از این نهادها به شعب تخصصی ارجاع شود حل و فصل شود.

رهایی 10 نفر از قصاص

وی خاطرنشان کرد: در پی استقرار 28 شعبه ویژه سازش در زندان های استان تهران، در 6 ماهه نخست سال جاری و با تلاش این شعب تعداد هزار و 280 نفر مددجو از زندان های استان تهران آزاد و برای 10 نفر از محکومین به قصاص نفس از اولیای دم رضایت گرفته شد.

نظرات

captcha