مردم ماه ایران/ 77

برگزاری کلاس های فقه بازار برای کاسبان علاقمند

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، با هدف آگاه سازی جامعه و برخورد صحیح مردم در مسائل مختلف، از کارهای مهمی است که مؤسسات اجتماعی با برگزاری کلاس ها، نصب بنر در معابر و فرهنگ سازی، انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، با هدف آگاه سازی جامعه و برخورد صحیح مردم در مسائل مختلف، از کارهای مهمی است که مؤسسات اجتماعی با برگزاری کلاس ها، نصب بنر در معابر و فرهنگ سازی صحیح، انجام می دهند.

مجتبی الهی، اهل شهرستان جیرفت واقع در استان کرمان است. او و گروهش فعالیت های متعددی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی انجام داده اند؛ از این رو در اقدامات فرهنگی، با تعدادی از طلبه های حوزه علمیه به بیان مسائل تبلیغی فقه پرداخته و با برگزاری کلاس های فقه بازار، برای کاسبان علاقمند به دانستن اصول فقه، زمینه حضور آن ها در جلسات آموزش را مهیا می کنند.

از دیگر فعالیت های آنان در جیرفت، تأسیس و ثبت دو گروه جهادی در زمینه های اقتصادی و عمرانی بود. شروع فعالیت های گروه جهادی در زمینه اقتصادی، با افتتاح یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین با کمک چند تن از اعضای بازاری گروه انجام شد و علاوه بر آن گروه جهادی دیگر که در کارهای عمرانی مشغول است نیز، با فعالیت در مناطق محروم و حاشیه شهر، به بازسازی و ساخت خانه ها و اماکن مردم می پردازد.

تأسیس مرکز نیکوکاری با هدف اشتغال و کمک به نیازمندان

از دیگر اقدامات مهم، تأسیس مرکز نیکوکاری با دریافت مجوز از کمیته امداد بود که به واسطه آن، خیّرین بسیاری را جذب کرده و علاوه بر تأمین اعتبار برای اشتغال زایی برخی خانواده ها در مشاغل خرد، کمک های معیشتی بسیاری برای نیازمندان نیز صورت گرفت.

یکی از معضلات مهم منطقه جیرفت، مربوط به حوزه کشاورزی بوده و عدم توازن تولید محصولات کشاورزی در فصول سال بین کشاورزان، باعث شده تا محصولات تولید شده به دلیل وفور، با قیمت های پایینی معامله شوند و در نهایت منجر به زیان کشاورز شود.

کشاورزی در جیرفت، به عنوان شغل اصلی مردم محسوب شده و نیاز به توجه و حمایت بیشتر دارد.

نظرات

captcha