اتصال استاندارد خراسان شمالی به شبکه آزمایشگاهی جهانی

سرپرست اداره کل استانداری خراسان شمالی گفت: بعد از چند دهه اداره کل استاندارد خراسان شمالی به شبکه آزمایشگاهی جهانی متصل شد.

خبرگزاری تسنیم از  بجنورد، محمد خوران در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی، اظهار داشت: شعار محوری هفته استاندارد، استانداردها، مشارکت مردمی، جهش تولید و توسعه اقتصادی است.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی افزود: 10 کشور اول صادرکننده محصولات حلال مسلمان نیستند، لذا نسبت به این موضوع حساس تر وارد شویم، علاوه بر استاندارد، بهداشت و غذا و دارو هم نشان حلال صادر می کند.

وی گفت: فرهنگ جامعه باید به سمت تولید باکیفیت حرکت کند و شرایط طوری فراهم شود که مردم و شهروندان محصول باکیفیت خریداری کنند، لذا موضوع سفیران استاندارد در دستور کار است و در مدارس مختلف استان این موضوع حائز اهمیت است.

خوران در ادامه خاطرنشان کرد: 250 نفر در سال جاری سفیر استاندارد شدند که این افراد شامل دانش آموزان برگزیده استان هستند ضمن اینکه به این افراد آموزش های مختصر استاندارد نیز ارائه می شود.

سرپرست اداره کل استانداری خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: اداره کل استاندارد در جشنواره شهید رجایی امسال حائز رتبه برتر شد. از ظرفیت نخبگان در راستای تقویت اداره کل استاندارد و پیشبرد اهداف هم استفاده کردیم.

وی با اعلام اینکه "در یک سال اخیر انجمن مدیران کنترل کیفیت در استان راه اندازی شده است."، افزود: به سمت هوشمندسازی نمونه برداری واحد های تولیدی حرکت کردیم که این مهم باعث می شود همه را به یک چشم نگاه نکنیم، چرا که برخی از واحدهای تولیدی علاوه بر بازدید 4مرحله ای باز هم نیاز به سرکشی، بازدید و کنترل دارند.

خوران گفت: اداره کل استاندارد استان آموزش های استانداردسازی را به بازرگانان و تجار خراسان شمالی به منظور آشنایی با اصول اولیه استاندارد کشورهای هدف ارائه کرد. به کمک دانشگاه بجنورد 10 محصول شیر خام و پنیر خرده را کنترل کردیم که پس از بررسی مشخص شد بار میکروبی محصولات خام لبنی مرکز استان مناسب نبود، لذا علوم پزشکی استان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که سلامت مردم در خطر است.

وی با اشاره به اینکه نشان استاندارد به معنای دارا بودن حداقل ویژگی ها است اضافه کرد: در سال گذشته بعد از چند دهه اداره کل استاندارد خراسان شمالی به شبکه آزمایشگاهی جهانی متصل شد.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان کم فروشی در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، به طوری که این متغیر در خراسان شمالی 6 درصد است، اما درصد کم فروشی در کشور 11 درصد است.

وی در پایان گفت: برای راه اندازی نمایندگی اداره کل استاندارد در شیروان با مشکل نیروی انسانی مواجه هستیم، اما نمایندگی شهرستان اسفراین در هفته دولت افتتاح و راه اندازی شد، با این حساب اداره کل استاندارد در دو شهرستان بجنورد و اسفراین نمایندگی دارد.

انتهای پیام/+

نظرات

captcha