نوروزیان؛

پنجمین مجتمع ایستگاهی خط 7 مترو راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران و حومه از اخذ پروانه شهرسازی پنجمین مجتمع ایستگاهی خط 7 مترو در ایستگاه هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم نوروزیان مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران و حومه گفت: پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی هلال احمر با همکاری و مساعدت همه جانبه شهرداری منطقه 11 صادر شده و آماده واگذاری برای تأمین هزینه های احداث خطوط مترو ست.

وی افزود: مجتمع ایستگاهی هلال احمر واقع در ایستگاه هلال احمر در خط 7 مترو ست که در محدوده ای به وسعت 2 هزار و 500 متر مربع تعریف شده است.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران و حومه تصریح کرد: زیربنای کلی این مجتمع ایستگاهی 23 هزار و 984 مترمربع است که 2 هزار و 178 مترمربع به بخش تجاری، هزار و 111 مترمربع به بخش رستوران، هزار و 111 مترمربع به بخش تفریحی و 4 هزار و 256 مترمربع به بخش اداری اختصاص پیدا کرده است.

گفتنی است؛ مجتمع های ایستگاهی بخشی از طرح TOD هستند که به عنوان مراکز جدید فعالیت مدرن و پهنه های مستعد و رو به توسعه شهری، محدوده هایی از پهنه های کار و فعالیت شهر را در بر می گیرند که در شعاع 800 متری ایستگاه های حمل ونقل عمومی به منظور ارائه انواع خدمات تجاری، اداری، فرهنگی، تفریحی و … به شهروندان شکل می گیرند. این مجموعه ها می توانند با ترکیب صحیح کاربری ها، ضمن پایین آوردن حجم سفرهای شهری و ایفای نقشی تعیین کننده در توسعه، نظام بخشی و اصلاح ساختار شهر و سیستم حمل ونقل، مناطق جذاب و پرتحرکی در شهر به وجود آورند.

نظرات

captcha