آیین تجلیل از واقفان رضوی در تهران برگزار شد

آیین تجلیل و تکریم واقفان رضوی استان تهران امروز در محل سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در تهران برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم، در این مراسم علیرضا خان محمدی؛ رییس سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در استان تهران؛ ضمن خیرمقدم به واقفان رضوی حاضر در این مراسم؛ مشهد مقدس را به واسطه میزبانی از حضرت رضا(ع) پایتخت معنوی ایران عنوان کرد و گفت: ما دست بوس همه واقفانی هستیم که به حضرت سلطان خدمت می کنند.

در ادامه این مراسم گروه سرود نوجوانان در مدح امام رضا(ع) به اجرای برنامه پرداخت.

وقف؛ بهترین سرمایه گذاری برای انسان

مراسم تجلیل از واقفان رضوی با سخنرانی سروری؛ از اعضای هیات مدیره سازمان موقوفات آستان قدس رضوی ادامه یافت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه واقفان بتوانند وظایف خود را در برابر امام مهربانی ها انجام دهند، گفت: انسان همواره به دنبال جاودانگی بوده است و در اقوام و ملل مختلف این موضوع همواره دنبال می شده است، اما این دین اسلام است که به شکل مناسبی میل به جاودانگی را چاره جویی کرده است.

سروری ادامه داد: انسان چاره ای جز اینکه از فنا به بقا برسد، ندارد و برای اینکه فنا را به بقا تبدیل کند و به رضوان الهی دست یابد دو راه بیشتر در پیش رو ندارد: یکی شهادت و دیگری وقف.

عضو هیات مدیره سازمان موقوفات آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه وقف باعث می شود پرونده اعمال انسان در این دنیا بسته نشود، بلکه از طریق وقف که همان صدقه جاریه است حیات آدمی جاودانه می شود، گفت: با وقف انسان اموالش را توسعه و در مسیری قرار می دهد که گرچه حیات ظاهری اش پایان یافته اما حیات معنوی او به واسطه وقف هم چنان جوشش دارد.

وی با بیان اینکه اموال نباید باعث وابستگی انسان شود، گفت: در روایات مختلف تاکید شده که انسان باید از دنیا برای رسیدن به جاودانگی و رضوان الهی بهره گیرد.

سروری با تاکید بر اینکه واقفان مصداق روایت «المومن کیس» هستند، افزود: وقف بهترین سرمایه گذاری برای انسان است.

در ادامه این مراسم حجت اشرف زاده؛ خواننده به اجرای برنامه پرداخت و نوای «آمده ام ای شاه پناهم بده...» مرحوم استاد کریم خانی را بازخوانی کرد.

بهترین مصداق برای مردمی کردن اقتصاد، وقف است

حجت الاسلام دکتر عبدالرضا اصغری؛ مدیر توسعه وقف و مشارکت های آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: آستان قدس رضوی خود را موظف می داند که حافظ موقوفات واقفان باشد که با عشق و اخلاص اموال شان را به ساحت قدسی امام هشتم تقدیم کرده اند.

وی با اشاره به شعار «همه واقف رضوی هستند» افزود: ما تلاش می کنیم نیات واقفان به طور دقیق اجرا شود، حقوق موقوفات استیفا و موقوفات جدید جذب شود.

مدیر توسعه وقف و مشارکت های آستان قدس رضوی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام اولین واقف در تاریخ اسلام هستند، یادآور شد: مرحوم عتیقی در ۵۱۶سال پیش وقفیاتی را انجام داده است. رابع قهرمان بیمارستان منتصریه را در مشهد ساخته و مرحوم حسین ملک نیز ۶۲هزار هکتار زمین و همچنین مغازه وقف حضرت کرده است که این سه نفر از مشهورترین واقفان رضوی محسوب می شوند.

اصغری با تاکید بر اینکه وقف چشمه همیشه جاری و فرصتی برای ماندگاری است، گفت: وقف بهترین مصداق برای مردمی کردن اقتصاد است.

وی با بیان اینکه شرایطی را در آستان قدس رضوی فراهم کرده ایم که همه می توانند واقف رضوی باشند، خاطرنشان کرد: وقف مشارکتی با این هدف طراحی شده که هر ارادتمندی به میزان توانایی اش بتواند وقف کند. وقف وکالتی نیز طراحی شده که افراد به آستان قدس رضوی وکالت می دهند در موضوع مورد نظر آنها وقف را انجام دهد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم باشکوه خادمیاران حضرت رضا(ع) با پرچم متبرک بارگاه رضوی در مراسم حضور یافتند که حال و هوای معنوی عجیبی را بر مراسم حاکم کرد.

تقدیر از واقفان رضوی استانهای تهران و البرز با هدایای معنوی پایان بخش این مراسم بود.

نظرات

captcha