استاندار مرکزی: ادوهای راهیان نور سرمایه گذاری فرهنگی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز شنبه در نشست هماهنگی راهیان نور استان مرکزی، افزود: اگر در این بخش، هزینه پرداخت شود از سایر هزینه ها در بخش های دیگری جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز شنبه در نشست هماهنگی راهیان نور استان مرکزی، افزود: اگر در این بخش، هزینه پرداخت شود از سایر هزینه ها در بخش های دیگری جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه اردوهای راهیان نور از دانشجویان و دانش آموزان گرفته می شود و بخشی را هم آموزش و پرورش و دانشگاه های استان متقبل می شوند.

استاندار مرکزی گفت: بهتر است، هزینه دانش آموزان و دانشجویان در این اردو در سال جاری افزایش نداشته باشد و سازمان های حمایتی هزینه های اردوهای راهیان نور دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش خود را پرداخت کنند.

مخلص الائمه افزود: هفت فرمانداری استان که مشخص شده اند بخشی از هزینه زیرساخت در اردوگاه های راهیان نور را بپردارند.

وی بیان کرد: لازم است از تجربه ساخت زائرسرای مردم استان مرکزی در مشهد مقدس در ساخت اردوگاه های راهیان نور هم استفاده شود این زائرسرا، تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

استاندار مرکزی گفت: ایمنی سفر و حمل و نقل جاده ای برای اعزام کاروان راهیان نور مورد توجه باشد تا این سفر بدون هیچ حادثه ای برگزار شود.

فرمانده سپاه روح الله هم گفت: راهیان نور، فناوری نوین فرهنگی است که تداوم آن موجب بهره وری موثر در تحول دانش آموزان و دانشجویان است.

سردار «مرتضی عمومهدی» افزود: دانش آموزی که برای تفریح در این سفر همراه می شود پس از بازگشت متحول شده و می توان در مدت کوتاه و با هزینه اندک، بهره برداری بزرگ فرهنگی اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: دستگاه های مختلف اجرایی در استان مرکزی برای اعزام راهیان نور اعلام آمادگی کرده اند تا از مشارکت دستگاه های مختلف استفاده شود.

فرمانده سپاه روح الله گفت: پیش بینی شده امسال 12 هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

سردار عمومهدی افزود: هزینه هر نفر برای حضور در راهیان نور 20 میلیون ریال است و این هزینه در مقابل اثرات فرهنگی، بسیار ناچیز است.

وی بیان کرد: 180 میلیارد ریال اعتبار برای اعزام راهیان نور و 270 میلیارد ریال برای بازسازی و اتمام زیرساخت ها در اردوگاه های محل اسکان 270 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرمانده سپاه روح الله گفت: شایسته است برای تامین هزینه راهیان نور، از ظرفیت صنایع بزرگ استان استفاده شود.

سردار عمومهدی افزود: 15 هزار نفر سال گذشته از استان مرکزی به راهیان نور اعزام شدند که هفت هزار نفر از آنها دانش آموز و 2 هزار نفر هم دانشجو بودند.

وی بیان کرد: سه اردوگاه برای اسکان راهیان نور استان مرکزی در اندیشمک، اهواز و خرمشهر تدارک شده است.

نظرات

captcha