رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد

تخصیص 56 درصد اعتبارات هزینه ای استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: 2731 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای در استان کرمان ابلاغ و مبادله موافقتنامه ها هم انجام شده و به طور متوسط 56 درصد اعتبارات هزینه ای به ما تخصیص داده شده است.

محمدرضا وحیدی امروز 21 مهرماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به اینکه تا امروز 8987 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی به استان ابلاغ و 80 درصد توافقنامه ها مبادله شده، افزود: سازمان بازرسی نسبت به عدم مبادله موافقتنامه اعتبارات تملک به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اخطار داده است زیرا باید در اسرع وقت نسبت به مبادله موافقتنامه ها اقدام شود اما دستگاه هایی مانند آبفا، نوسازی مدارس و جهاد کشاورزی جنوب هنوز مبادله را انجام نداده اند.

وی در ادامه از اجرای سرشماری کشاورزی در کشور از 12 آبان امسال خبر داد و بیان کرد: سرشماری کشاورزی حائز اهمیت است زیرا برای اجرای امنیت غذایی باید به لحاظ کمی و کیفی در تولیدات محصولات برنامه داشته باشیم و گردآوری آمار و ارقام مربوط به کشاورزی را انجام دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه چهار میلیون بهره بردار کشاورزی در کشور داریم که 90 درصد آنها در مناطق روستایی هستند، افزود: 50 درصد پسته و درصد بالایی از خرمای کشور در استان کرمان تولید می شود.

وی اظهار کرد: در سرشماری کشاورزی باید فهرست بهره برداران، اطلاعات سن و جنس و سواد بهره برداران، اطلاعات ساختاری و پایه ای از آبادی ها و شهرها و اطلاعات 50 محصول زراعی و 37 محصول باغی و پرورش دام و آبزی، زنبور عسل و کرم ابریشم جمع آوری شود.

وحیدی گفت: دستگاه های ذیل وزارت جهاد کشاورزی باید 100 درصد امکانات را برای سرشماری کشاورزی در اختیار قرار دهند و 918 هزار نفر در اجرای سرشماری کشاورزی فعالیت می کنند.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این نشست ضمن تاکید بر لزوم شناخت مدیران نسبت به ظرفیت ها و کاستی های استان کرمان افزود: روز گذشته به برخی از مناطق شهرستان کرمان سفر کرد و متوجه شدم تعدادی از روستاها آب آشامیدنی ندارند و باید دستگاه های مبوطه این مشکل را حل کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اقتصادی روستاهای استان کرمان برپایه کشاورزی است، تصریح کرد: امروز جهاد کشاورزی شهرستان کرمان سنخیتی با خدماتی که باید به مردم ارائه دهد، ندارد.

حسن پور با اشاره به فعالیت خوب پارک علم و فناوری استان کرمان اظهار کرد: واحدهای صنعتی با پارک همکاری نکرده اند که این همکاری باید هرچه سریع تر آغاز شود.

انتهای پیام

نظرات

captcha