نمایشگاه فرقه های نوظهور در مرکز استان مازندران گشایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: با همکاری جامعه اطلاعاتی مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه شهرداری ساری نمایشگاه فرقه های نوظهور با عنوان"آب و سراب" در مرکز استان گشایش یافت.

خبرگزاری تسنیم از ساری، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه مفهومی تبیینی آشنایی با فرقه ها و جریان های نوظهور دینی که با عنوان "آب و سراب" با حضور مسئولان دستگاه های دولتی و اطلاعاتی مازندران در بوستان ولایت ساری برگزار شد اظهار داشت: استکبار جهانی، به ویزه نظام سلطه در مواجه با ادیان الهی با شیوه و شگرد جدید خود تلاش می کنند ضربات مهلکی را با ایجاد انحراف در دین ایجاد کنند و این مسئله و پدیده به ویژه مقابل دین اسلام بیشتر است.

وی با بیان اینکه ایجاد ادیان ساختگی با هدف آسیب به مبانی دینی از اهداف استکبار است خاطرنشان ساخت: دشمن هویت جوانان را نشانه گرفته است و  جایگزینی دین ساختگی در برابر دین رسمی و الهی از اهداف دشمنان است.

آهنگر با اشاره به وجود برخی پدیده های نوظهور تصریح کرد: استان مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی، دینی، اعتقادی و فرهنگی مردم مورد تهاجم فرقه های نوظهور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انجام اقدامات سلبی در تعامل دستگاه های فرهنگی استان ضروری است تا ماهیت پلید فرقه های نوظهور برای جوانان تبیین شود و آنان در مسیر درست دین داری قرار داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نمایشگاه از امروز تا 27 مهرماه در بوستان ولایت ساری با برپایی غرفه های ویژه با حضور کارشناسان دینی برپا شده و معرفی برخی از مهم ترین فرقه ها و جریان های دینی نوظهور فعال در کشور در کنار ریشه یابی تشکیل این جریان ها مانند جریان بهائیت و عرفان های نوظهور از جمله غرفه های این نمایشگاه است.

آهنگر بیان کرد: این نمایشگاه به همت و همکاری اداره کل اطلاعات و امنیت استان مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاونت فرهنگی و هنری شهرداری ساری و موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد دایر شده است.

وی، تصریح کرد: برخی تفکرات و انحرافات جریان های نوظهور دینی و فرقه ها داخل و خارج از کشور در قالب عکس و ابزارهای تبلیغی مانند کتاب ها و اقلام فرهنگی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان است.

وی گفت: بی نقاب با موضوع شیطان پرستی، فرقه شناسی، مسیحیت شناسی، چهل چراغ مخاطب، عرفان نما و غیره از جمله غرفه های نمایشگاه آب و سراب در بوستان ولایت ساری است که علاقمندان می توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/

نظرات

captcha