مصرف مشروبات الکلی؛ تهدیدی جدی برای سلامت جسم و روان

ایسنا/زنجان الکل های حاوی اتانول و متانول به سرعت وارد خون شده و بر روی سیستم عصبی، بینایی، گوارشی و قلبی عروقی تأثیر می گذارد.

مشروبات الکلی دست ساز و قاچاق به دلیل استفاده از الکل های حاوی متانول و سایر الکل های سمی، می تواند مسمومیت های شدید و عوارض مرگباری برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشند.

الکل متانول یکی از ترکیبات خطرناک در مشروبات الکلی است و افزایش موارد مسمومیت با این الکل ها احتمالاً به دلیل بالا بودن غلظت متانول و ترکیب آن با اتانول در این مشروبات است.

ماده اصلی در مشروبات الکلی اتانول است و مصرف آن با افزایش سطح آن در خون، باعث بروز علایم مسمومیت می شود همچنین مصرف متانول تأثیرات جبران ناپذیری بر سیستم عصبی مرکزی خواهد داشت.

الکل های حاوی اتانول و متانول به سرعت وارد خون شده و بر روی سیستم های عصبی، بینایی، گوارشی و قلبی عروقی تأثیر می گذارد. مصرف همزمان این دو نوع الکل می تواند به گشاد شدن عروق قلبی و محیطی، افت فشار خون، حملات قلبی و افزایش ضربان قلب منجر شود. اگرچه اتانول و متانول از طریق ادرار و مدفوع دفع می شوند، اما مقدار زیادی از این الکل های سمی در بدن باقی مانده و می تواند موجب نارسایی کلیوی شود.

افراد به دنبال مصرف اینگونه مشروبات معمولا بعد از چند ساعت به یک باره دچار علائمی مانند تارب و سیاهی دید، اختلال دید رنگ ها، دید برفکی و حتی نابینایی می شوند.

در صورتی که خانواده ای متوجه مصرف الکل فرزند خود شدند باید فوراً فرد مصرف کننده را به بیمارستان منتقل کرده و منتظر بروز علائم مسمومیت الکلی نمانند.

انتهای پیام

نظرات

captcha