استاد حوزه علمیه قم:

حفاظت از امام زمان(عج) مهمترین اقدام امام حسن عسکری(ع) بود

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت:امام زمان(عج) در اواخر عمر امام حسن عسکری(ع) به دنیا آمدند و مراقبت و حفاظت از حضرت حجت(عج) مهمترین اقدام امام یازدهم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در مراسم میلاد امام حسن عسکری علیه السلام گفت: امام حسن عسکری علیه السلام آخرین امامی بوده که در میان مردم حضور داشته است و دو قرن و نیم پس از ده امام به امامت رسیدند و امام پس از امام غایب است.

وی گفت: امامت تعیینی نیست و از ابتدای خلقت پروردگار این امر را تعیین کرده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: 11 امام شیعه 250 سال امامت کردند و هیچ کدام به اندازه امام عسکری علیه السلام امامت کوتاه مدتی نداشت و در مجموع آن حضرت 6 سال امامت کردند و در سن 28 سالگی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: سایر ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر عمرشان را در مدینه بودند اما امام عسکری علیه السلام بیشتر عمرشان را در سامرا بودند و اجازه خروج از این شهر را نداشتند و همواره تحت نظر بودند.

وی اضافه کرد: عمده ارتباط امام حسن عسکری علیه السلام با شیعیان که در نقاط مختلف دنیا حضور داشتند از طریق نماینده و وکیل ایشان بود و در قم احمد بن اسحاق اشعری وکیل ایشان بودند که مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به دستور ایشان بنا شد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسن عسکری علیه السلام با نامه و مکاتبه با نمایندگان خود ارتباط داشت و چرا که ایشان امکان سفر را نداشتند و همه فعالیت های امام تحت کنترل بود و ایشان بخش عمده ای از عمرشان را در زندان به سر می بردند و دوران بسیار سختی را سپری کردند.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای سخت ایشان از زمانی آغاز شد که حضرت حجت علیه السلام به دنیا آمدند و آن حضرت در اواخر عمر امام حسن عسکری علیه السلام در دوران حکومت بنی عباس به دنیا آمدند و مراقبت از امام زمان ( عج ) مهمترین اقدام امام یازدهم بود.

استاد رفیعی بیان کرد: احمدبن اسحاق نماینده امام حسن عسکری علیه السلام می گفت در سفری که به دیدن آن حضرت رفتم و نامه ها را خدمت امام دادم در زمان بازگشت فرزند پسر سه ساله ای را دیدم که شبیه ترین به امام حسن عسکری علیه السلام بود.

نظرات

captcha