لزوم تسریع در واپایش و کاهش هزینه های سربار تولید

فائزه معصومی، تحلیلگر مالی

راه انداز ی یک تجارت، مستلزم هزینه های مختلفی برای ایجاد محصول یا خدمات شما است، اما همه آنها مستقیماً به درآمدزایی کمک نمی کنند.

هزینه های غیرمستقیم مورد نیاز برای ادامه کار تولید، هزینه های سربار نامیده می شود. هزینه های سربار هزینه های عملیاتی روزانه هستند که مستقیماً با نیروی کار و تولید کالاها و خدمات شما مرتبط نیستند و شامل مواردی مانند اجاره فضای تجاری، حمل و نقل، گاز، بیمه و تجهیزات اداری می شود. هزینه های مستقیم مانند مواد اولیه و نیروی کار در سربار، لحاظ نمی شود.

دانستن نحوه محاسبه هزینه های سربار برای گزارش مالیات، ایجاد بودجه و شناسایی مناطقی که مازاد بر هزینه ها وجود دارد، مهم است.

بر این اساس:

1.هزینه های سربار هزینه های تجاری هستند که مستقیماً با تولید کالا یا خدمات شما مرتبط نیستند.
2.هزینه های سربار مشترک شامل اجاره، خدمات آب و برق، بیمه و تبلیغات است.
3. هزینه سربار مجموع مواد غیر مستقیم، نیروی کار و هزینه ها است
4.محاسبه سربار می تواند به شما در بودجه بندی و بهبود کارایی کمک کند
5.محاسبه سربار می تواند به شما در بودجه بندی و بهبود کارایی کمک کند.

برای محاسبه هزینه های سربار مراحل زیر را دنبال کنید:

1.هزینه ها را لیست کنید:

فهرستی جامع از هزینه های غیرمستقیم تجاری، از جمله مواردی مانند اجاره، مالیات، آب و برق، تجهیزات اداری، تعمیر و نگهداری کارخانه و غیره تهیه کنید. اینها هزینه های سربار شما هستند. هزینه های مستقیم مربوط به تولید کالاها و خدمات مانند نیروی کار و مواد اولیه در هزینه های سربار منظور نمی شود.

هنگام طبقه بندی هزینه های مستقیم و سربار، به یاد داشته باشید که برخی از اقلام را نمی توان به یک دسته خاص نسبت داد. برخی از هزینه های کسب و کار ممکن است هزینه های سربار برای دیگران باشد اما هزینه های مستقیم برای کسب و کار شما باشد.

2.هزینه های سربار را اضافه کنید

مجموع هزینه های سربار ماهانه برای محاسبه هزینه سربار کل. این مقدار پولی است که برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید.

3.نرخ سربار را محاسبه کنید

نرخ سربار یا درصد سربار مبلغی است که کسب و کار شما برای ساخت یک محصول یا ارائه خدمات به مشتریان خود هزینه می کند. برای محاسبه نرخ سربار هزینه های غیرمستقیم را بر هزینه های مستقیم تقسیم کرده و در 100 ضرب کنید.

اگر نرخ سربار شما 20 درصد باشد، کسب و کار 20 درصد از درآمد خود را صرف تولید کالا یا ارائه خدمات می کند. نرخ سربار پایین تر نشان دهنده کارایی و سود بیشتر است.

4.مقایسه با فروش:

هنگام تعیین قیمت و بودجه بندی، باید درصد دلاری را که به سربار اختصاص داده می شود، بدانید. برای محاسبه نسبت هزینه های سربار نسبت به فروش، هزینه سربار ماهانه را بر فروش ماهانه تقسیم کرده و در 100 ضرب کنید.

به عنوان مثال، یک تجارت با فروش ماهانه 100000 دلار و هزینه های سربار در مجموع 40000 دلار (40000 دلار / (100000 دلار) x 100 = 40٪ سربار دارد.

5.مقایسه با هزینه نیروی کار

برای اندازه گیری بهره وری که از منابع تجاری استفاده می شود، هزینه سربار را به عنوان درصدی از هزینه نیروی کار محاسبه کنید. هرچه این درصد کمتر باشد، کسب و کار شما در استفاده از منابع خود مؤثرتر است.

کل هزینه سربار را بر هزینه کار ماهانه تقسیم کرده و در 100 ضرب کنید تا به صورت درصد بیان شود.

فرمول هزینه سربار

برای محاسبه هزینه های سربار خود، تمام هزینه های غیرمستقیم مکرر مورد نیاز برای ادامه فعالیت کسب و کار خود را اضافه کنید. این فرمول اصلی هزینه سربار است:

مواد غیر مستقیم آنهایی هستند که مستقیماً در تولید محصول یا خدمات شما استفاده نمی شوند. این می تواند مواردی مانند لوازم تمیز کردن دفتر شما باشد.

نیروی کار غیر مستقیم هزینه هایی برای کارکنانی است که مستقیماً با تولید مرتبط نیستند. اینها می توانند کارکنان اداری، امنیتی یا کارکنان سرویس بهداشتی باشند.

هزینه های غیرمستقیم به طور گسترده به تمام هزینه های دیگر اشاره دارد که مستقیماً در تولید دخالت ندارند. هزینه هایی مانند اجاره و خدمات آب و برق در این دسته قرار می گیرند.

جمع کردن همه اینها با هم هزینه سربار شما را تامین می کند.

برچسب ها سرمقاله کاهش هزینه های سربار هزینه نیروی کار هزینه های سربار

نظرات

captcha