مقبرة الشعرای تبریز ساماندهی می شود

سرپرست شهرداری منطقه 10 تبریز گفت: اولویت شهرداری منطقه 10 تبریز، سامان دهی هرجه سریع تر مجموعه فرهنگی تاریخی مقبرة الشعرا است.

- اخبار استانها -

سعید مطلبی، ظهر امروز، در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به این که در نخستین روزهای کاری خود، رسیدگی به امور اساسی و مهم منطقهٔ 10 شهرداری تبریز را در اولویت قرار داده است، گفت: مقبرة الشعرای تبریز و نابه سامانی این مجموعه طی سال های اخیر، موجب نارضایتی شهروندان فرهیخته تبریزی و رسانه های مطالبه گر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سومین روز کاری خود بازدید ویژه ای از مجموعه مقبرة الشعرای تبریز داشت، گفت: طی این بازدید آخرین وضیعت موجود با حضور کارشناسان امر بررسی شد و پس از احصای مشکلات اساسی این مجموعه، نسبت به ارائهٔ راهکارهای اصولی هم فکری شد تا هرچه زودتر شاهد چهره ای شایسته از این گنجینه تاریخی و فرهنگی باشیم.

سرپرست شهرداری منطقه 10 تبریز ضمن انتقاد از برخی هزینه های اضافی در روند اجرای پروژه های عمرانی مقبرة الشعرا، گفت: نسبت به ایجاد هزینهٔ اضافی در تعویض سنگ فرش پارک پیرامون مقبرة الشعرا و امام زاده سیدحمزه تبریز، تذکری داده شد تا با پرهیز از هزینه و زمان در اجرای پروژه های غیرضروری، اولویت با سامان دهی هرچه سریع تر مجموعه باشد.

مطلبی اظهار کرد: ضرورت ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی یکی دیگر از نیازهای مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبرة الشعرای تبریز است که در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر جایگاه والای فرهنگ و هنر و تاریخ کلان شهر، خاطرنشان کرد: نباید کوچک ترین نقصی در اماکن گردشگری مشاهده شود چراکه مقبرة الشعرا پیش از آن که ذیل مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یا شهرداری تبریز باشد، متعلق به مردم فرهیخته تبریز و مردمان اهل ذوق و فرهنگ ایران است.

به گزارش تسنیم، مقبرة الشعرای تبریز، یکی از نمادهای ادبیات کهن و معاصر فارسی است که از دیرباز و از روزگار کهن ادبیات فارسی، آرامگاه شاعران و ترکان پارسی گوی بوده است.

پروژه توسعهٔ مقبرةالشعرای تبریز از سال 1383 به عنوان طرح ملی تصویب شد و قرار بر این شد چندین مجموعه فرهنگی در کنار این بنا ایجاد شود اما به دلیل تخصیص اعتبارات ناکافی، این طرح با روندی بسیار کند پیش رفت و چند سال بعد، پروژه از ردیف اعتبارات ملی خارج شد که حاشیه هایی با خود به همراه داشت و پس از مدتی، پروژه های اجرایی محوطه این مجموعه به شهرداری تبریز سپرده شد.

انتهای پیام/.

نظرات

captcha